Advertisement

Nalazimo se u novoj eri poremećaja opskrbnih lanaca

0

Nakon niza poremećaja izazvanih pandemijom COVID-19, stalnih geopolitičkih sukoba i sada povijesne godine u kojoj se održavaju izbori u više od 60 zemalja, upravitelji opskrbnog lanca suočavaju se sa sve većim brojem izazova.

“Zapravo bih rekla da smo u novoj eri”, izjavila je voditeljica globalnih trgovinskih rješenja HSBC Americas Marissa Adams za Yahoo Finance u video intervjuu. “Ne mislim da više postoji normalizacija. Mislim da je ono s čime se firme sada suočavaju da je prekid opskrbnog lanca nova norma.”

Prekidi u lancu opskrbe oduvijek su bili dio globalne trgovine, čak i od Puta svile, koji je povezivao trgovačke rute u Evropi, Bliskom istoku i Aziji. Međutim, firme na trenutnom tržištu više su izložene neočekivanim globalnim događajima, što utječe na njihovu sposobnost da učinkovito trguju, prenosi SEEbiz.

Prema novom izvještaju HSBC-a, postoji nekoliko faktora koji vrše pritisak na globalne opskrbne lance ove godine. Proizvodi i globalni opskrbni lanci složeniji su nego ikad prije, a dobavljači moraju osigurati financiranje u inflatornom okruženju.

Postoje i problemi specifični za određena zemljopisna područja zbog kojih brodovi mijenjaju svoje rute, poput napada u Crvenom moru i suše koja utječe na Panamski kanal. A globalno gledano, ove godine više od četvrtine svjetske populacije izlazi na izbore.

“Jedna od stvari, zasigurno, jest da je trgovina i dalje velika tema u kampanji”, rekla je Adams, dodajući: “Nešto od toga je zbog protekcionizma, nacionalizma [i]drugih fokusa.”

Prema Adams, pandemija COVID-19 pružila je poziv na buđenje firmama koje su bile izložene geopolitičkim incidentima i drugim ranjivostima. Prethodno su kompanije postavljale svoje opskrbne lance kako bi se uglavnom usredotočile na smanjenje troškova i poboljšanje krajnje linije.

“Otišli smo iz svijeta u kojem je roba bila ‘upravo na vrijeme’, a sada gledamo ljude koji idu, ‘Za svaki slučaj'”, rekla je Adams, “a to je stvarno promijenilo bilance mnogih firmi.”

Strategije opskrbnog lanca razvile su se kako bi odgovorile na ove nove izazove kako su tvrtke počele seliti svoje poslovanje bliže domu, dodajući sigurnost i radeći na smanjenju zaliha i troškova dostave.

“Stvari na koje tvrtke mogu obratiti pozornost su, prvo, … stvarno, duboko zaranjanje u njihov lanac opskrbe”, rekao je Adams. “Gdje oni vide rizik? Postoje li određeni dobavljači na koje su usredotočeni ili postoje zemlje u kojima, potencijalno, postoji veći rizik?