Prebacivanjem svih operacija sa starog na novi putnički terminal te polijetanjem i slijetanjem prvih putničkih aviona, u utorak je u ranim jutarnjim satima i službeno počelo komercijalno poslovanje novog putničkog terminala zagrebačkog aerodroma Franjo Tuđman, koji je time otvoren za redovni promet.
Nakon više od 35 hiljada različitih testiranja novog terminala, uključujući i testna slijetanja i polijetanja aviona s putnicima u zadnjih desetak dana, u utorak rano ujutro, u 5,50 sati, s novog je terminala aerodroma poletio prvi avion u redovnom prometu.
Uz nacionalnog prijevoznika Croatia Airlinesa, koji će činiti oko 55 posto ukupnog prometa, na aerodrom će dolaziti avioni još 22 avio kompanije, među kojima je i Qatar Airways, čijim su letom u 6,30 iz Dohe za Zagreb i sletjeli prvi putnici na novi terminal.
Oko 8,30 sati očekuje se i slijetanje aviona iz Beograda Airbus A330 kompanije Air Serbia.
Gradnja novog terminala zagrebačkog aerodroma trajala je tri godine i dovršena je u zadanom roku, te je to i najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj u zadnjih deset godina u koji je uloženo oko 300 miliona eura.
Iza investicije stoji kompanijaa-konzorcij Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) koja, nakon što je 2013. postala 30-godišnji koncesionar, i upravlja tim arodromom, a konzorcij čine članice Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, Fond Marguerite, IFC, TAV Airports i Viadukt.
Novi terminal prostire se na površini od 65 hiljada metara kvadratnih na četiri etaže s prepoznatljivim valovitim krovom, a uz 30 šaltera za prijavu (chek-in) i devet prolaza za sigurnosni pregled putnika, osam mostova za avione i tri stajanke za manje avione, sortirnicu za prtljagu, ugostiteljske sadržaje i prodavaonice, više od hiljadu parking mjesta, prostor za molitvu i druge, aerodrom prvi put omogućuje i direktan ulazak putnika iz zgrade u avion.
Projektirana je za pet miliona putnika u prvoj fazi, s mogućnošću povećanja njihova broja do osam miliona.
Hina