Energetski spas za Evropu stiže iz Alžira. Prvi čovjek Sonatracha, najveće alžirske i afričke energetske kompanije, Rachid Hachichi u velikom je intervju za tamošnju nacionalnu televiziju izrazio spremnost da Evropi osigura potrebne količine plina i električne energije, a kao jedan od dobavnih pravaca označio je Hrvatsku i LNG terminal na Krku, piše Jutarnji list.
– Imamo sklopljene ugovore s velikim svjetskim firmama poput Exxon Mobila, Chevrona, Sinopaca i italijanskog Enija. Otvaramo niz evropskih tržišta za plin poput Hrvatske, Češke i Njemačke – otkrio je čelnik alžirskog energetskog giganta koji je prošle godine uprihodio oko 77 milijardi dolara, pretežno na izvozu nafte i plina.
Hachichi je kao novi izazov označio izvoz električne energije.
– Alžir može biti ‘baterija‘ Evrope – poručio je prvi čovjek Sonatracha ciljajući na velike potencijale Alžira u solarima.
Dok bi se izvoz električne energije iz Alžira u Evropu odvijao podmorskim kablovima prema Italiji i Španiji dio kojih tek treba položiti u more, pojačani izvoz ukapljenog prirodnog plina (UPP) ili LNG-a već ide preko terminala u Omišlju.
Alžirski plin u Omišlju
U državnoj kompaniji koja upravlja terminalom na Krku LNG Hrvatska, naime, potvrđeno je da su obavili razgovore s Sonatrachom, ali ne, ističu, o Sonatrachovim planovima za izvoz plina u Evropi već o tehničkim uslovima koje terminal pruža za prihvat brodova s plinom.
– S Sonatrachom su obavljeni isti razgovori kao i sa svim ostalim firmama koje preko naših korisnika izvoze UPP, odnosno razgovori u kojima je detaljnije s naše strane objašnjeno o kvaliteti UPP-a kojeg možemo primiti na Terminalu te o tehničkim karakteristikama samog Terminala za UPP na Krku – poručeno je iz LNG Hrvatske.
Potvrdili su i kako su od početka ove godine dva broda s UPP-om iz Alžira pristala na terminal u Omišlju.
– Trgovinu UPP-om ili prirodnim plinom obavljaju korisnici Terminala za UPP te ne možemo komentirati njihove poslovne odluke niti s kim imaju sklopljene ugovore o nabavi UPP-a – dodaju u LNG Hrvatskoj.
U brojnim osvrtima na spomenuti intervju Hachichija u svjetskim medijima iznose se i tvrdnje da je UPP iz Alžira preko Krka krajem maja ove godine uvezao mađarski MOL.
Iako formalno nije zakupac kapaciteta krčkog terminala, MOL je plin iz Alžira mogao uvesti preko mađarskih firmi MET i MVM-a. Obje su zakupci terminala u Omišlju, a za nedavne polemike između mađarske i hrvatske vlade koju je pokrenuo mađarski ministar vanjskih poslova i trgovine Peter Szijjarto, saznalo se i da su MET i MVM najveći zakupci na Krku.
Koliko su planovi Sonatracha ambiciozni svjedoči i činjenica da je Rachid Hachichi najavio kako će ta kompanija pokušati postati i jedan od glavnih dobavljača energije u Indiju i Brazil, kao i na tržišta srednje i sjeverne Amerike.