Najteža dionica autoputa u RS-u neće biti završena do kraja godine

0

Najzahtjevnija dionica autoputa na Koridoru 5C, poznatija kao “Dobojska obilaznica” neće biti završena do kraja godine. Pojavili su se problemi sa geologijom na iskopu tunela Putnikovo brdo jedan.

Angažovani su eksperti koji rade na rješavanju problema. Bez obzira na nepredviđenu situaciju radovi na gradilištu se izvode, a njih su obišli ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović i direktor Autoputeva RS Nedeljko Ćorić.

Dva tunela – jedan dužine 1200, a drugi oko 700 metara – najzahtjevniji su objekti koji se grade “Dobojskoj obilaznici” ukupne dužine 5,6 kilometara, izvijestila je Televizija K3.

Cijev tunela Putnikovo brdo 1 probijena je 55 posto. Međutim, suočili su se sa nepredviđenim geološkim uslovima. Angažovani su eksperti iz Slovenije koji traže rješenje za novonastalu situaciju.

Bez obzira na nepredviđene okolnosti radovi na drugim objektima se obavljaju. Mašine rade punom parom. Svakodnevno je na gradilištu angažovano oko 250 radnika.

Osim dva tunela ova dionica se sastoji i od mosta Kostajnica preko rijeke Bosne i magistralnog puta, vijadukta, nadvožnjaka. Zbog svega navedenog predstavlja tehnički najzahtjevniju dionicu autoputa, ikada građenu u RS-u.

Ova dionica je trebala biti završena do kraja godine. Zbog složenosti posla i tehnologija koje je potrebno primijeniti da bi se uspješno savladao tunel sasvim je sigurno da će završetak ove dionice opet biti prolongiran. Još se ne zna za koliko, ni koliko će dodatni radovi na tunelu da poskupe ovu dionicu.

Dodatna sredstva uložena su i u izgradnju naplatne rampe, koja nije bila planirane u projektnoj dokumentaciji.