Najskuplji auto uvezen ove godine u BiH Mercedes GLE 63 S/AMG: Samo za dažbine 81.374 marke

0

Da za pojedine stanovnike BiH nema krize pokazuju podaci o uvozu automobila, prema kojima je samo za deset najskupljih četvorotočkaša za šest mjeseci ove godine iskeširano 1,36 miliona maraka.

U Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH kazali su da je u prvom polugodištu ove godine na tržište BiH uvezeno 31.757 automobila čija je vrijednost 297,95 miliona maraka. Na njihov uvoz kupci su platili dažbine koje premašuju 53,95 miliona KM.

Poređenjem ovih podataka sa istim periodom lani, primjetan je rast broja uvezenih automobila u ovoj godini, jer je u prvom polugodištu 2015. na tržište BiH uvezeno 31.726 vozila, čija je vrijednost 268,40 miliona KM. Na uvoz ovih automobila kupci su platili dažbine od 47,12 miliona KM.

Kada je riječ o najskupljim automobilima koji su uvezeni u BiH u ovoj godini, podaci pokazuju da ljubitelji skupih četvorotočkaša najviše vole “mercedese”, jer je njih šest među top deset najskupljih. Prvi na listi je “mercedes” tip GLE 63 S/AMG, koji je proizveden ove godine, a koji je plaćen 235.188 maraka. Vlasnik ovog automobila je samo dažbine na uvoz platio još 81.374 marke.

Drugo i treće mjesto među najskuplje uvezenim automobilima takođe zauzimaju “mercedesi”, koji su plaćeni 235.072, odnosno 215.441 marku.

Četvrtu poziciju zauzima “seat leon cup racer”, koji je proizveden ove godine, a koji je plaćen 207.183 marke, dok iduća dva mjesta ponovo zauzimaju “mercedesi”, koji koštaju 200.712 maraka, odnosno 193.221 KM. Na listi se nalazi i jedna BMW limuzina koja je takođe proizvedena ove godine, a koja košta 183.249 maraka.

– Na sedmom mjestu je još jedan “mercedes”, koji je plaćen nešto manje od prethodnih, odnosno 180.524 marke, dok posljednje dvije pozicije zauzimaju “porschei”, za koje je izdvojeno 175.415, odnosno 171.994 marke – kazali su u UIO.

Ekonomski analitičar Zoran Pavlović rekao je da podaci o uvozu automobila pokazuju da u BiH živi vrlo raslojeno društvo, jer postoji mali broj ekstremno bogatih koji se razbacuju stotinama hiljada maraka za kupovinu automobila, a s druge strane su oni koji svaki dan imaju jednu jedinu brigu – hoće li imati dovoljno hrane.

– Bilo bi vrlo interesantno vidjeti podatke o tome jesu li na novac kojim su kupili najskuplje automobile platili porez na dohodak i da li je taj novac legalan – naveo je Pavlović.

Prema istraživanjima koja su sprovela udruženja za saobraćaj, putevima BiH krstare automobili čija je prosječna starost 15 godina.