Na popularnom evropskom ostrvu limenka Cole košta 13 eura

0

Restoran na obali naplaćuje burger 30 eura. Velika ležaljka na luksuznoj plaži na plaži može stajati 500 eura u avgustu. Stolovi u “VIP” noćnom klubu mogu koštati više hiljada eura.

Iako se Španija generalno smatra povoljnom destinacijom za putovanja, špansko ostrvo Ibiza odavno je poznato kao mjesto za život na visokoj nozi.

– Cijene su sulude – rekao je Ben Pundole, konsultant za luksuzne hotele i dugogodišnji posjetitelj Ibize, u e-poruci CNBC-u.

Ipak, posjetitelji Ibize rado troše mnogo novca, rekao je Pundole.

– Ibiza je jako skupa, uvijek je bila skupa. Ali ljudi su voljni platiti – kaže on.

Dok je nekada Ibiza privlačila posjetitelje zbog glasina o “magnetskim” vibracijama 1960-ih, vjerovatno je britansko-australski investitor Tony Pike bio taj koji je stavio ostrvo na svjetsku kartu kada je 1980. otvorio hotel Pikes, sada poznat kao Pikes Ibiza. Mali hotel je 500 godina staro imanje u brdima pretvorio u utočište za zabave.

Pikeovi bogati i slavni prijatelji, poput Freddieja Mercuryja, Georgea Michaela i Kylie Minogue, odsjedali su u hotelu – i to je još uvijek mjesto koje privlači mnoštvo gostiju u svoje sobe, restoran i plesni podij.

Tokom 1980-ih također su doživjeli uspon klubova kao što su Amnesia, Space (sada Hi Ibiza) i Pacha, pri čemu posljednji trenutno naplaćuje 13 eura za običnu limenku Coca-Cole.

Od tada je otvoreno više klubova, uključujući Ushuaiju, koju je Međunarodno udruženje za noćni život proglasilo trećim najboljim klubom na svijetu 2019. godine.

Restorani, klubovi, apartmani za odmor i taksiji znatno su povisili cijene ove godine, rekao je Pundole.

– To je ostrvo, sezonsko je, firme nadoknađuju dvogodišnji izgubljeni prihod, postoje problemi s opskrbnim lancem, a potražnja je ogromna – rekao je.

Zaista, broj turista koji su posjetili Balearska ostrva porastao je 300 posto u odnosu na prošlu godinu u maju, prema španskom Nacionalnom institutu za statistiku.

Ustaljeni glamur

Reputacija Ibize kao vrhunske destinacije razvila se tokom nekoliko decenija, rekla je Carolyn Addison, voditeljica proizvoda u Black Tomato agenciji za luksuzna putovanja.

– Ima ovu vrstu ustaljenog glamura. Dakle, u ponudi je puno toga što je skupo – rekla je telefonom za CNBC.

– Morali biste to pratiti unatrag do 60-ih godina kada je postajala ovakva… hipijevska gomila koja je isplivala. Kako je ta gomila možda postajala starija, bogatija, etablirana, definirala je ostrvo na novi način – kazala je.

Putovanje od šest noćenja koje organizira Black Tomato kreće se od oko 7.000 eura po osobi, uključujući smještaj, doručak i jednodnevni privatnu vožnju jahtom (cijena ne uključuje letove).