Znate li da, kada platite gorivo u Bosni i Hercegovini, državi date 40 feninga isključivo za cestarinu?
Svakih deset litara koje naspete su četiri marke za putnu infrastrukturu. Za putarine i akcize na gorivo država je od 2006. prikupila 16,4 milijarde maraka.
Budžeti se troše, a ministri prometa posljednje tri decenije obećavali su izgradnju autoputa Tuzla – Sarajevo, piše RSE, prenosi Tuzlanski.ba.
Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzlanskog kantona navodi dugogodišnju alarmantnost potrebe za kvalitetnom putnom infrastruktorom u TK.
Dodaje da je Tuzlanski kanton 1965. godine dobio zadnji magistralni put koji je urađen, to je Tuzla – Doboj, a od tada nije urađen metar magistralnog ili bilo kojeg drugog puta.
Veliki broj investicija gubi se zbog putne komunikacije, posebno kada je izvoz u pitanju.
– Još 2001. godine je urađena studija trase za put Tuzla – rijeka Sava, pa 2007. godine je urađeno istraživanje koliko je opterećen put Živinice – Tuzla – Orašje i studija je pokazala da je to najopterećeniji put u Federaciji BiH. Poslije toga kreću studije izvodljivosti oko 2011. i od tada do danas nema gotovog projekta – navodi Kikanović.
Dodaje da se danas počne raditi put Tuzla – rijeka Sava sa tri lota, „potrebno je pet godina, 70 posto tog puta ide kroz državno zemljište, nemate problema sa ekspropijacijom, sve je otvoreno, treba uzeti kredit kako se grade i ostale autoceste i početi raditi“.
– Izgradnja autoceste bi zadržala mlade ljude u Tuzli i Tuzlanskom kantonu, to je obaveza naše generacije – ističe Kikanović.
Konstatuje da je put Tuzla – Sarajevo kazna za vozače.
– Nevjerovatno da najveća dva centra su najlošije povezana, 120 kilometara putujemo tri sata, to je kazna. Ako nemamo projekta, a nemamo ga za brzu cestu, hajmo onda uraditi treću traku gdje god to možemo. Tuzlanski kanton je po svim osnovnim parametrima među vodećim u Federaciji BiH, zaslužuje dobre puteve – zaključuje.