Branimir Muidža, direktor kompanije Heidelberg Materials Cement BiH (bivša Tvornica cementa Kakanj), otkrio je da je kompanija ove godine zabilježila rast prodaje kako na domaćem tako i na stranim tržištima.
U razgovoru za BiznisInfo.ba, Muidža je najavio nove investicije, ali i potencijalne akvizicije, odnosno preuzimanja.
– Mi sa zvaničnim rezultatima uvijek idemo kada oni budu gotovi, kada se sve sumira. Imat ćemo naše poslovne rezultate spemne već u trećoj sedmici januara. Ono što sada mogu reći jeste da imamo povećanje prodaje cementa na tržištu BiH, a isto tako smo povećali i izvoz. Također bilježimo rast u proizvodnji betona kako u BiH tako i u Hrvatskoj – kazao nam je Muidža.
Inače, rast prodaje ove kompanije je veoma važan jer on praktično pokazuje da se više gradilo u BiH.
– Mi dijelimo sudbinu tržišta građevinskih materijala u BiH i regiji. Ove godine, najviše zbog velikih infrastrukturnih projekata, prije svega Koridora 5C, bilježimo povećani rast prodaje, ali isto tako smo povećali prodaju i na ostalim tržištima – pojašnjava naš sagovornik.
S druge strane, kako navodi, primjetan je pad građevinskih aktivnosti koje rade privatna, odnosno fizička lica.
– To je i logično s obzirom da u BiH imamo puno manje stanovnika u posljednje vrijeme nego što je to bilo prije desetak godina. Tada je bio puno veći omjer prodaje cementa u vrećama u odnosu na rasuti, odnosno rifuzni cement. Sada puno više ide rifuzni cement koji se koristi na najvećim infrastrukturnim projektima – navodi Muidža.
Kada je riječ o izgradnji objekata poput velikih stambenih zgrada, tržnih centara itd, Muidža kaže da je teško procijeniti koliko je taj aspekt rastao.
– Ako gledate broj izdatih dozvola, i ako taj parametar uzmemo u korelaciji sa ukupnom potrošnjom na tržištu, možemo osjetiti u razgovoru s našim kupcima i partnerima da je primjetan određeni rast od nekoliko posto svake godine, od covid krize naovamo. Sad je pitanje hoće li se taj trend nastaviti ili će, kao u određenim zemljama EU, doći do određenog zastoja pa i pada tih građevinskih aktivnosti – kaže direktor ove poznate kompanije.
Optimisita je i za naredni period i smatra da će se u narednoj godini razina potrošnje kretati između 0,5 i 3 posto u odnosu na ovu godinu. Otkriva da spremaju nove investicije, ali i potencijalne akvizicije.
– Mi u svakom slučaju pripremamo obiman plan investiranja. Prije svega želimo biti aktivni u zelenoj tranziciji i digitalizaciji. Isto tako razmišljamo o dodanim širenjima, ekspanziji, kroz akviziciju nekog pogona za proizvodnju gotovih betona kako u BiH tako i izvan zemlje. No, to je nešto što tek treba pregovarati s potencijalnim ciljnim kompanijama pa tek onda možemo govoriti konkretnije – kazao nam je Muidža.
Inače, Muidža je i predsjednik je Vijeća stranih investitora u BiH. Stoga smo ga pitali kako ocjenuje poslovni ambijent i šta je ono što investitorima najviše smeta.
– S jedne strane postoji percepcija i stranih i domaćih investitora da nam ekonomija treba i može biti bolja. No, s druge strane, treba reći da najveći dio kompanija, članica Vijeća ali i drugih najvećih firmi u BiH, bilježi ipak ove godine određeni rast, kako kroz volumen prodaje tako posljedično i kroz ostvarenu dobit. Tačne podatke ćemo znati krajem prvog kvartala iduće godine kada kompanije počnu objavljivati službene finansijske izvještaje – ističe Muidža.
Invetitori i dalje očekuju da će se ambijent u BiH poboljšati. Prije svega u smislu bolje vladavine prava, da je kapital koji ovdje investiraju sigurniji, te u smislu da će javne politike i javni projekti biti usmjereni na izgradnju dodatne infrastrukture.
Naveo je primjer sanacije pruge kroz Jablanicu koja je počela s velikim zakašnjenjem.
– Prošlo je neprimjereno dugo vremena do početka sanacije žile kucavice kroz BiH, ceste M17 i željezničke pruge. Mi kao kompanija tridesetak posto svoje proizvodnje plasiramo upravo kroz taj koridor, kroz plasman cementa prema Hercegovini i jugu Hrvatske, dok s druge strane dovozimo ugalj i druge materijale preko luke Ploče. Tako da mi želimo da javne kompanije i Vlada budu na neki način još aktivniji i da nam se bezbijedi kontinuirani rast i razvoj, i ono što je jako bitno – predvidiv finansijski porezni okvir poslovanja – zaključio je naš sagovornik.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba