Advertisement

Mostar uskoro “izlazi” na autoput

0

Kao svojevrsni uvod u potpisivanje ugovora za izgradnju dionice autoceste na Koridoru 5C Mostar jug – tunel Kvanj, u utorak, 29. oktobra, u Blagaju kod Mostara, bit će održana javna prezentacija dokumentacije koja se odnosi na taj projekt.

Taj događaj “Autoceste FBiH“ organiziraju u saradnji s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), kao finansijerom projekta. Praktično, to znači da gradnjom ove dionice Mostar izlazi na Koridor 5C.

“Autoceste FBiH“ su u obavezi osim domaćih zakona, poštovati pravila i standarde međunarodnih finansijskih institucija.

– Ugovor za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj će biti potpisan u idućih mjesec, dok je potpisivanje ugovora za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug planirano za drugi kvartal sljedeće godine – kazali su za “Avaz“ iz ovog javnog preduzeća.

Tako će, nakon što je nedavno ugovorena poddionica tunel Kvanj – Buna, na jugu BiH u izgradnji biti novih 30 kilometara autoceste na Koridoru 5C. Paralelno s tim aktivnostima, u toku je druga faza tenderisanja za realizaciju projekta na potezu Ovčari – ulaz u tunel Prenj – tunel Prenj i tunel Prenj – Mostar sjever.

– Tunel Prenj je, prije svega, najduža i najsloženija građevina na cijeloj dionici autoceste od Konjica do Mostara. Dužina desne tunelske cijevi je 10.165 kilometara, dok je lijeva 10.160 kilometara. To će biti najduži tunel u BiH, a deveti u cijeloj Evropi. Sam tok tenderskog procesa definiran je Planom nabavki za predmetnu dionicu i usaglašen je i odobren od Banke vodećeg IFI-ja – ističu za “Avaz“ iz “Autocesta FBiH“.

Planom nabavki, naglasili su, definirani rok za odabir izvođača i dodjelu ugovora je decembar ove godine. Međutim, napomenuli su da su navedeni podaci podložni promjeni ovisno o toku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u procesu evaluacijskog procesa, što JP “Autoceste FBiH“ nisu u mogućnosti niti predvidjeti niti spriječiti, nego provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke.

Kada je riječ o sjevernom dijelu Koridora, strateški plan “Autocesta FBiH“ je da u drugoj polovini 2026. godine bude završena autocesta od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi.

– Na tom dijelu u izgradnji je 50 kilometara autoceste te je ostalo još otvoriti radove na dionici Ozimice – Poprikuše, gdje je potpis ugovora o odabiru izvođača radova planiran do kraja 2024. godine. Za sada su svi rokovi usklađeni za kompletiranje sjevernog dijela Koridora 5C – navode iz “Autocesta FBiH“.