Mostar ostaje bez linije prema Dizeldorfu, Štutgart ostaje

0

Avioprevoznik Eurowings ove godine počeo je s letovima iz Stuttgarta i Düsseldorfa prema Mostaru. Iako su svi letovi bili popunjeni, njemački prijevoznik je odlučio kako će iduće godine ugasiti liniju iz Düsseldorfa prema Hercegovini, piše Večernji list BiH.

To su potvrdili sagovornici iz Zračne luke Mostar, a na pitanje mogu li to u Eurowingsu uraditi s obzirom na potpisane ugovore, rečeno nam je kako im aktualni ugovor to omogućuje.

Nisu osigurali avion

– Oni su ovu odluku donijeli jer je avion koji dolazi u Mostar namijenjen za kraće letove i nije im se isplatilo ostaviti ga na liniji prema Mostaru. Planovi su bili da će osigurati veći avion prema Mostaru, ali se to nije dogodilo. S druge strane, potvrđeno je kako se nastavljaju letovi prema Stuttgartu, tako da ćemo barem na taj način ostati povezani s Njemačkom – rekli su jučer za Večernji list iz Zračne luke Mostar.

Inače, ove linije su uspostavljene zahvaljujući subvencijama koje je osigurala Vlada HNK, a sada je pitanje hoće li se subvencije smanjiti s obzirom na to da je jedna od dviju linija prema Njemačkoj ugašena.

Iz Zračne luke Mostar izrazili su žaljenje zbog ovakvog postupka Eurowingsa te su izrazili nadu kako će u budućnosti doći do uspostave novih linija.

Tako je Zračna luka Mostar ostala na samo dvije redovite linije. Osim Stuttgarta, operativna ostaje i zračna linija sa Zagrebom. I ona opstaje zahvaljujući isključivo subvencijama koje daje Vlada Federacije BiH.

Inače, zračna linija Mostar – Zagreb znatno je slabija nego što je slučaj s letovima za Njemačku i ovaj projekt neće biti održiv bez nastavka subvencija. Ako uskoro ne dođe do velike promjene u načinu rada i poslovanja Zračne luke Mostar, ova institucija bi se mogla naći u velikim problemima.

Veliki pad broja putnika je zabrinjavajući i pitanje je kako će mostarska zračna luka funkcionirati iduće godine ako se ovaj trend nastavi.

Sagovornici Večernjeg lista su zabrinuti za budućnost Zračne luke Mostar te dodaju kako se trenutačno najveća nadanja polažu na čarter-letove kojima putnici dolaze u Međugorje.

Vjerski turizam

– Vjerski turizam nešto je što nam je u prošlosti donijelo rekordne brojke i ponovno se vraćamo tim angažmanima. Nadamo se kako ćemo se vratiti na razinu na kojoj smo bili prije nekoliko godina, a to je oko 100.000 putnika. Bit će potrebno mnogo napora da se to ostvari, ali moramo ići u tome smjeru. Svaki drugi scenariji znači velike probleme u radu Zračne luke i urušava sustav koji je izgrađen upravo u godinama kada smo najbolje poslovali – zaključili su sugovornici.

Inače, u Zračnu luku Mostar posljednjih su godina uloženi milioni maraka. Zastoj u poslovanju značio bi kako te investicije propadaju. To je dodatni razlog da se ozbiljnije pristupi rješavanju problema u ovoj instituciji i da se konačno krene s iskorištavanjem potencijala koje ima Zračna luka Mostar.