Moodyjev Servis investitora smanjio je u ponedjeljak kreditni rejting automobilske kompanije Ford u status „smeća“ (junk), navodeći svoja očekivanja da proizvođaču slijedi slaba zarada i dotok novca dok slijedi skupi plan restrukturiranja.
Ford je odgovorio rekavši da je njegov osnovni posao snažan i da je njegov bilans solidan.
Moody's je snizio rejting za Fordove neosigurane note na Ba1, najvišu ocjenu za dug koji nije investicijski, sa ranijeg Baa3, što je najniži rejting ulaganja, prenose agencije.
Agencija za kreditni rejting izjavila je da očekuje da će se Fordovo restrukturiranje produžiti na nekoliko godina i da će uključiti 11 milijardi dolara troškova i gotovinske troškove u iznosu od 7 milijardi dolara.
Skupi plan restruktuiranja
Fordovi izgledi ostaju stabilni, ali novčani tok i profitna stopa su ispod Moodyjevog očekivanja, a također ispod onih koje imaju druge kompanije u autoindustriji, prenose agencije.
Fordova erozija u performansama dogodila se dok je globalna autoindustrija bila zdrava, napominju analitičari. Sada se moraju pozabaviti operativnim problemima jer potražnja za vozilima posustaje na većim tržištima, napisao je.
Kompanija raspolaže s 23,2 milijarde dolara u gotovini, što je više nego njen dug, navodi Moody's. Stabilni izgledi odražavaju Moodyevo očekivanje da će restrukturiranje doprinijeti postepenom poboljšanju zarade, profitne marže i stvaranja gotovine, navode iz agencije za kreditni rejting.
Velike promjene u industriji
“Ford se sada suočava s izazovima rješavanja ovih operativnih problema s obzirom na to da potražnja na glavnim tržištima posustaje, a budući da se automobilska industrija bori sa do sad neviđenim tempom promjena koji se odnosi na elektrifikaciju vozila, autonomnu vožnju, dijeljenje vožnje i sve više opterećujuće propise o emisijama.”
Američki proizvođač automobila suočen je s operativnom neučinkovitošću na svim ključnim regionalnim tržištima, kao i s značajno umanjenim izgledima u Kini, zbog koje se profit od više od milijarde dolara u 2016. godini pretvorio u veliki gubitak, navodi Moody's.
Ford je ostvario napredak u smanjenju troškova u Kini, ali izgledi su i dalje neizvjesni zbog “sve konkurentnijeg” tržišta automobila i slabijih kratkoročnih stopa rasta zemlje, rekao je Moody's.
Problemi u Kini
Znatno su bolji izgledi u Sjevernoj Americi, gdje bi preuređivanje unosnih teretnih kamiona F serije trebalo potaknuti operativne projekte.
Iz Moodyja navode kako je savez kompanije s Volkswagenom obećavajući, ali da će imati samo “minimalan uticaj” na zaradu i novčani tok Forda prije 2022. godine.
Ford je rekao da ima dosta likvidnosti za ulaganje u svoju budućnost.
“Mi postižemo značajan napredak na sveobuhvatnom globalnom redizajnu – ponovo osnažujući našu liniju proizvoda i agresivno restrukturirajući naša poduzeća širom svijeta”, navodi se u izjavi Forda.
Pale dionice
Dodaju se da se Ford već bavi rješavanjem neefikasnosti u radu i problemima u svom poslovanju u Kini.
Dionice Forda pale su više od 3% na 9,22 dolara u trgovanju nakon radnog vremena.