Avioni državnog avio-prevoznika “Montenegro Airlines” (MA) od danas više neće letjeti, objavili su sinoć predstavnici MA.
Nacionalna avio-kompanija je poslovala 26 godina, od kojih je saobraćala preko 23 godine.
– Zbog novonastale okolnosti, koja se odnosi na odluku Vlade da u daljem periodu neće podržati postojanje MA i koja izrazito negativno utiče na bezbjednost nastavka odvijanja avio-saobraćaja, procijenili smo da je u pitanju nivo rizika koji MA ne može da prihvati. Od 26. 12. 2020. godine u cjelosti obustavljamo planirani saobraćaj – saopšteno je iz MA.
Iz Vlade je u četvrtak objavljeno da zbog evropskih pravila i domaćih zakona o državnoj pomoći više nijedan euro ne mogu uplatiti ovoj kompaniji, a jedan od modela kroz koji će se gasiti je neminovni stečaj, koji može da zatraži bilo ko od više desetina povjerilaca.
Iz Vlade su kazali da odluku o tome još nisu donijeli, ali da su im ruke vezane i da ne mogu MA dati više novčanu pomoć, jer bi imali prekid pregovora sa EU.
Uz to, niskobudžetska kompanija “RyanAir” 4. decembra predala je pritužbu EK protiv Crne Gore, tvrdeći da je Vlada ove godine davala novac MA i mimo sume od 43 miliona, koliko je avio-prevozniku uplaćeno kroz sporni posebni zakon o MA, pišu podgoričke Vijesti.
Ministar finansija Milojko Spajić je precizirao da bi šteta od gašenja MA mogla biti oko 50 miliona eura, dok će budžetom za narednu godinu za osnivanje nove kompanije opredijeliti 30 miliona eura.
Stav Vlade da se ne može izbjeći gašenje MA naišao je na osudu bivše vlasti koja je, kako je utvrđeno, nezakonito godinama održavala kompaniju novcem poreskih obeveznika, a za dugove i gubitke niko nije odgovarao.
Pojedini vazvuhoplovni stručnjaci kažu da se umjesto gašenja moglo ići u restrukturiranje firme.
Vlada premijera Zdravka Krivokapića najavila je osnivanje nove kompanije, koje bi trajalo od šest do devet mjeseci.
Kompanija bi mogla biti u potpunosti operativna tek 2022.