Modna marka jedne od najbogatijih porodica u Evropi: Ko stoji iza čuvenog brenda C&A?

0

Gotovo u svakom većem gradu postoji poslovnica brenda C&A u kojoj je svako kupovao barem jednom. Firma koja se zalaže za pristupačnu modu iza sebe ima više od 180 godina modne historije.

C&A su prva slova dvojice osnivača firme, braće Clemensa (†84) i Augusta (†73) Brenninkmeijer. Dva brata su u tekstilni zanat ušla iz nužde.

Brenninkmeijerovi su zapravo bili poljoprivredna porodica iz Mettingena u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji u Njemačkoj.

Kako bi dopunili praznu blagajnu i ne bi gladovali, dva brata su se angažirala kao trgovci suknom u Nizozemskoj. Na kraju su se nastanili u Sneeku u Nizozemskoj. I danas svi članovi porodica imaju nizozemski pasoš, piše Fenix magazin.

Tekstilna firma C&A osnovana je 1841. godine, a prva trgovina otvorena je u Sneeku 1860. godine. Tek 1911. otvorena je prva podružnica u Njemačkoj na Königsstrasse u Berlinu (današnja Rathausstrasse na Alexanderplatzu).

Sada postoji više od 399 podružnica C&A u Njemačkoj. Sjedište firme je u Düsseldorfu, sjedište porodice i dalje je u Mettingenu u Njemačkoj. S procijenjenim bogatstvom od 25 milijardi eura, Brenninkmeijerovi su jedna od najbogatijih porodica u Evropi, pišu njemački mediji.

Napravili revoluciju u svijetu mode

C&A se smatra utemeljiteljem konfekcijske mode. Početkom 20. stoljeća moderna odjeća u robnim kućama i trgovinama izrađivala se samo po mjeri bogatih. C&A je to promijenio uvođenjem standardiziranog sistema veličina (današnje konfekcijske veličine) i principom samoposluživanja.

To je bila u to vrijeme prava revolucija. „Mi služimo onima koji se voze u tramvajz“, bio je moto brenda C&A u to vrijeme.

Dvadesetih godina prošlog stoljeća C&A je uveo pravo zamjene. Osim toga, C&A je bila jedna od prvih tekstilnih firmi koja je proizvodila u zemljama s niskim plaćama.

Unutar porodičnog klana postoji strogi kodeks kojeg se moraju pridržavati svi koji rade u firmi. Dvojica osnivača su postavila jasna pravila, npr. da svi muški potomci moraju raditi u firmi, a da se žene ne miješaju u sve.

Osim toga, porodica do danas živi strogo katolički, što zahtijeva određenu skromnost. Porodični moto “Eendracht maakt Macht – jedinstvo znači moć” vrijedi i danas.

Porodica je donedavno živjela izrazito izolirano od javnosti. Sve do 1990-ih nije se saopćavao ni broj podružnica C&A. Čak su i za zaposlenike godinama postojala određena pravila u firmi. Na primjer, među zaposlenicima nisu bile dozvoljene ljubavne veze.

No, ne rade svi članovi porodica sada u firmi.

Philippe Brenninkmeijer uspješan je glumac (“Tatort”, “Seks i grad”), Alexander Brenninkmeijer osnovao je vlastitu modnu marku Clemens en August, a mnogi su u službi crkve zbog katoličke vjere. Međutim, svako ko se odluči za karijeru u porodičnoj firmi mora proći cjelogodišnji trening program.

Sve do sredine 1980-ih muški potomci (žene u to vrijeme još nisu smjele raditi u firmi) živjeli su s kućnom pomoćnicom u zajedničkim stanovima na gornjim spratovima robnih kuća C&A po strogim pravilima: bez alkohola, bez djevojaka, bez automobile ili druge ekstravagancije. To više ne postoji, kao ni mnoga druga stara pravila. Danas svako u firmi ima šansu bio muško ili žensko, bio religiozan ili ne.

C&A se ne može naslijediti

Posebnost klana: udjeli u firmi ne mogu se naslijediti. Vlasnik C&A Maurice Brenninkmeijer objasnio je princip njemačkim medijima:

“Ako dam ostavku, prodat ću svoje dionice nakon određenog vremena. Ako moja djeca žele ući u posao, oni se moraju prijaviti za posao, biti prihvaćeni i napredovati u programu obuke. Njihova postignuća i razvoj moraju se temeljiti na njihovom imenu, a ne na prezimenu. I samo ako su tada promaknuti na upravljačku poziciju na temelju svojih individualnih zasluga i vrijednosti, pozvani su u grupu vlasnika i mogu zauzvrat kupiti dionice.”

Osim toga, svaki Brennikmeijer koji se vodi kao vlasnik u firmi ima vanjskog nadzornika.