Microsoft: Podbacili prihodi od prodaje Surfacea

0

Microsoft je u prvom tromjesečju ostvario prihode od 23,56 milijardi dolara, 6 posto više nego u istom lanjskom periodu, no kako su podbacili prihodi od prodaje Surface tableta i laptopa, cijena dionice tog softverskog diva je blago pala.

Prema izvještaju Microsofta, objavljenom prošle sedmice, čista dobit kompanije je porasla u proteklom kvartalu gotovo 28 posto, na 4,8 milijardi dolara.

No, ulagače su razočarali slabiji prihodi nego što se očekivalo, pa je u produženom trgovanju na Wall Streetu cijena dionice tog softverskog diva u četvrtak pala za oko 0,6 posto.

Ulagače je ponajviše zabrinuo pad prodaje Surfacea za 26 posto na godišnjem nivou, na 831 milion dolara, što je, kažu analitičari, posljedica pojačane konkurencije popularnih high-end kompjutera drugih proizvođača.

Stoga su prihodi u Microsoftovom Odjelu za lično računarstvo, koji uključuje Windows softver, Xbox konzole za igranje, online oglašavanje i Surface uređaje, pali za 7,4 posto na godišnjem nivou, na 8,8 milijardi dolara.

Do pada prodaje u najvećem Microsoftovom odjelu po prihodima došlo je uprkos rastu prodaje ličnih računara (PC).

Prema podacima IDC-a, prodaja PC-a u svijetu je porasla u prvom tromjesečju za 0,6 posto na godišnjem nivou, što je njen prvi rast nakon pet godina neprestanog pada.

S druge strane, nastavljaju se pozitivni trendovi u Microsoftovom ‘cloud’ poslovanju, koje uključuje proizvode kao što su Windows Server i platforma Azure.

Prihodi u tom segmentu su porasli za 11 posto na godišnjem nivou, na 6,76 milijardi dolara. Samo od Azurea prihodi su porasli za čak 93 posto.

Premda je u tom području velika konkurencija kompanija, kao što su lider Amazon.com, potom Alphabetov Google, IBM i Oracle, bruto marža u ‘cloud’ poslovanju Microsofta porasla je na 51 posto, sa 48 posto u prethodnom kvartalu.

Pod vodstvom izvršnog direktora Satya Nadelle, Microsoft se preusmjerava s tradicionalnog softverskog poslovanja, koje raste sporo, na ‘cloud’ usluge i mobilne aplikacije.

Među ostalim, Nadella je orkestrirao i najvećim preuzimanjem u historiji Microsofta, postigavši dogovor o kupovini društvene mreže LinkedIn za 26 milijardi dolara.

U proteklom tromjesečju LinkedIn je ostvario prihod od 975 miliona dolara, više nego što su analitičari očekivali.