Na 50. godišnjicu misije Apollo 11 na Mjesec, šef NASA-e dao je svoja predviđanja za budućnost svemirske industrije i kako bi ona mogla biti finansijski isplativa mnogo prije nego što to većina investitora misli.
Administrator NASA-e Jim Bridenstine rekao je, na primjer, da će vađenje rijetkih metala sa površine Mjeseca biti moguće u “ovom stoljeću”.
“Na Mjesecu mogu postojati tone metala platinske grupe, rijetkih metala, koji su izuzetno vrijedni na Zemlji”, izjavio je Bridenstine za CNBC, prenosi BiznisInfo.
Rijetki metali su ključna tačka u trgovinskom ratu između SAD i Kine. Više od 80% američkog uvoza rijetkih metala dolazi iz Kine, a resurs postaje sve vredniji. Ovi materijali se koriste u mobilnim telefonima, baterijama za električne automobile, vojnoj opremi, fluorescentnim svjetlima itd.
Dobijanje ovih metala sa Mjeseca u narednim decenijama postaje realno zbog investicija u svemirsku industriju.
Bridenstine je spomenuo Jeffa Bezosa, Elona Muska i Richarda Bransona po tom pitanju, hvaleći napredak koji su njihove kompanije napravile. Bezos, Musk i Branson su osnivači svemirskih kompanija Blue Origin, SpaceX te Virgin Galactic i Virgin Orbit.
“Milijarderi zapravo investiraju u svemir i istraživanja, a NASA od toga može imati koristi”, kaže Bridenstine i dodaje: „Imamo komercijalne partnere koji prije nisu postojali, tako da oni mogu pomoći u podjeli troškova. Oni prave sopstvene investicije, jer žele klijente koji nisu nužno NASA.”
Agencija namjerava poslati astronaute na Mjesec do 2024. godine u okviru programa „Artemis“. NASA ima ugovore za taj program sa „Boeingom“ i „Lockheed Martinom“, između ostalih, za izgradu masivnog sistema za lansiranje raketa i kapsule „Orion“.
Osim toga, i SpaceX i Blue Origin rade na svemirskim letjelicama koje mogu poslati teret i ljude na Mjesec. Koristeći ove privatne tehnologije, Bridenstine misli da će NASA biti u stanju da ostvari svoje trenutne lunarne ciljeve za „znatno manje od 20 milijardi dolara“.
Takmičenje u inovacijama
“Imamo brojne saradničke kompanije koji se takmiče kada je riječ troškovima i inovacijama, tako da smo u ključnom trenutku i moramo ga iskoristiti”, rekao je Bridenstine.
NASA se sve više oslanja na privatne kompanije, za koje Bridenstine misli da će pomoći agenciji da pošalje ljude na Mjesec u bržem vremenskom okviru nego što se ranije očekivalo.