Kompanija Meta kažnjena je sa 390 miliona eura zbog kršenja pravila EU o ličnim podacima, saopštila je Irska komisija za zaštitu podataka (DPC), navodeći da je Meta na nezakonit način tražila dozvolu da koristi lične podatke za reklame na Facebooku i Instagramu.
S obzirom da Facebook i Instagram imaju svoja evropska sjedišta u Irskoj, DPC ima vodeću ulogu u usklađenosti sa zakonima EU o ličnim podacima, prenosi Tanjug.
Kompanija Meta, koja posjeduje platforme Facebook i Instagram, ima tri mjeseca da promijeni način na koji dobija i koristi podatke za ciljane oglase, prenosi BBC.
Iz sjedišta kompanije je stigla reakcija u kojoj se kaže da su u Meta “razočarani” i namjeravaju da ulože žalbu, ističući da odluka DPC ne sprečava personalizovano oglašavanje na platformama.
Evropski regulator je saopštio da Facebook i Instagram ne mogu da primoraju svoje korisnike na pristanak pod prijetnjom isključenja sa platformi.
Organizacije koje se bave zaštitom privatnosti ocjenjuju da je ova odluka velika pobjeda jer će Meta morati da pruži korisnicima pravi izbor o tome kako će se njihovi lični podaci koristiti za ciljano onlajn-reklamiranje.