Mercedes je upravo predstavio treću generaciju CLA, dostupnu u EV i hibridnim verzijama.
Međutim, za ljubitelje A-klase stižu loše vijesti – njen nasljednik nije u planovima kompanije. Ovu informaciju potvrdio je Markus Šefer, direktor Mercedesa.
Glasine o ukidanju A-klase kružile su još od 2022. godine, ali sada je stigla zvanična potvrda. Tokom predstavljanja novog CLA, Šefer je objasnio da Mercedes više neće razvijati hečbek modele i naveo razloge za tu odluku.
– Potrebni su nam modeli koji imaju uspjeha na svjetskom tržištu, uključujući Kinu i SAD. Znam da su hečbek automobili omiljeni u Evropi, ali jednostavno nisu bili dio naših budućih planova. Morali smo da donesemo teške odluke – rekao je Šefer.
– Smanjenje kompleksnosti je jedan od ključnih zadataka za nas. Zato smo morali da redukujemo kompaktni segment sa sedam na četiri modela – dodao je.
Šta ostaje u Mercedesovoj kompaktnoj liniji?
Pored nove CLA limuzine i Shooting Brake verzije, Mercedes će zadržati GLA i GLB SUV modele, kao i potpuno novi model, mali Mercedes G-klase – robustan terenski automobil koji će proširiti G porodicu.
Nažalost, to znači da neki modeli neće preživjeti nakon gašenja trenutne generacije, uključujući A-klasu hečbek, A-klasu sedan i B-klasu monovolumen.
Pored toga, očekuje se da će električni EQA i EQB SUV modeli biti integrisani u nove generacije GLA i GLB, pri čemu će izgubiti EQ oznaku i dobiti ujednačeniji dizajn.
Kraj jedne ere
Prema ranijim izvještajima, trenutna A-klasa će ostati u proizvodnji do 2026. godine, nakon čega će biti povučena. Ovaj model je kroz četiri generacije bio dio Mercedesove ponude, sa verzijama iz 1997, 2004, 2012. i 2018. godine.
Prve dvije generacije imale su višu karoseriju i minivan proporcije, čime su se takmičile u B segmentu. Treća i četvrta generacija usvojile su klasičniji hečbek dizajn i veće dimenzije, čime su iskoračile u C automobilski segment.
Drugačija platforma za malu G-klasu
Novi CLA je zasnovan na MMA mehaničkoj platformi, koja će takođe biti baza za nove generacije GLA i GLB SUV modela. Međutim, mala G-klasa će koristiti drugačiju mehaničku osnovu kako bi zadržao svoje terenske sposobnosti.
U razgovoru za Quattroruote, Markus Šefer je potvrdio:
– Mala G-klasa neće biti razvijen na MMA platformi, jer bismo time izgubili terenske sposobnosti ovog automobila, što je ključna karakteristika G-klase – kazao je.
Ključne razlike u konstrukciji:
- Koristiće specijalno razvijenu platformu kako bi se omogućila montaža većih točkova i obezbijedio veći klirens.
- Maksimalno će koristiti modularne komponente, uključujući pogonske sklopove i softver, ali će imati posebnu osnovu prilagođenu terenskoj vožnji.
Mala G-klasa – šta znamo do sada?
Mercedes je potvrdio da će ime modela koristiti malo “g”, razlikujući ga od standardne G-klase. Tizer iz februara 2025. sugeriše da će model imati:
- Kompaktne dimenzije
- Veliki klirens (odstojanje od tla)
- “Kockasti” dizajn, inspirisan originalnim kratkim G-Wagen modelom iz 1979. godine.
Mala G-klasa će biti potpuno novi terenski model, pozicioniran ispod klasične G-klase, ali sa zadržanim DNK legendarne Geländewagen filozofije, prenosi B92.