Druga generacija jednog od najprodavanijih Mercedesovih modela imala je online premijeru u srijedu.
Mercedes možda grabi krupnim koracima ka potpuno električnoj budućnosti, razvijajući niz novih modela kao što su EQB, EQE i EQS, ali još nije spreman da se odrekne popularnih modela sa konvencionalnim pogonom, kao što je SUV GLC. Upravo je debitovala druga generacija ovog vozila, sa modernizovanim dizajnom, većim dimenzijama i naprednim tehnologijama.
Novi GLC koristi istu mehaničku osnovu kao najnoviji Mercedes C klase i može se pohvaliti nizom novih karakteristika i poboljšanja koji će mu pomoći da se suprotstavi glavnim rivalima, Audiju Q5 i BMW-u X3.
Dizajn spoljašnjosti predstavlja evoluciju prethodnog modela, uz nešto dinamičniji izgled, veću putničku kabinu i prtljažni prostor.
Sa svojih 4.716 mm, GLC druge generacija je duži od prethodnika za oko 60 mm. Automobil je istovremeno niži za četiri mm, a međuosovinsko rastojanje je poraslo za 15 mm i sada iznosi 2.888 mm.
Širina vozila ostala je nepromenjena (1.890 mm).
Ponuda motora uključuje četvorocilindarske benzinske i dizel agregate u kombinaciji sa električnim motorom. Četiri od njih su “laki” hibridi sa integrisanim starter-generatorom druge generacije (ISG).
Preostale tri varijante motora su plug-in hibridi maksimalne snage do 245 kW (333 KS) i sa obrtnim momentom sistema koji dostiže 750 Nm. Svi plug-in hibridi imaju električni radijus kretanja veći od 100 kilometara (WLTP).
GLC je značajno poboljšao karakteristike na putu i van njega za nepovoljne vremenske uslove. To uključuje pojednostavljeno rukovanje korišćenjem ekrana za terensku vožnju i jasnije informacije zahvaljujući takozvanoj “providnoj haubi” (transparent bonnet).
Ova funkcija pomaže vozaču da vidi teren direktno ispred vozila zahvaljujući kameri smještenoj na prednjem dijelu vozila.
Kupcima je dostupno i opciono AIRMATIC vazdušno vješanje sa varijabilno podesivim prigušivanjem amortizera u svim režimima rada.
Novi GLC je posebno okretan i stabilan sa opcionim upravljanjem zadnjom osovinom, u kombinaciji sa direktnijim odnosom upravljanja na prednjoj osovini.
Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do 4,5 stepeni. Ovo smanjuje krug okretanja za 90 centimetara, na 10,9 metara.
Više tehničkih detalja biće poznato uskoro, kao i datum početka prodaje u Evropi i cijene, prenosi B92.