Mercedes 2021. godine uvećao dobit za 600 posto

0

Kupci proizvoda i usluga Mercedes-Benza su najdarežljiviji ljudi na svijetu, kada su u pitanju davanja s ciljem udovoljavanja sopstvenom egu kom je potrebna dodatna podrška sa materijalne strane.

Naime, nakon što je prošla 2020. godina koju je obilježila zdravstvena kriza, njemačka grupacija je značajno uvećala poslovnu dobit u prethodnoj 2021. godini koju pamtimo, kako po pandemiji, tako i po pokidanim lancima nabavke koji su doveli, kako vidimo, do silnih problema u poslovanju proizvođača automobila.

Kako je skupština akcionara zadovoljna upravnim odborom, a svi oni zajedno doprinosom izvršnog direktora nekadašnjeg Daimlera, a sada Mercedes-Benza, Ole Kelenijusa, i njemu je uvećana zarada. On je kao fizičko lice zahvaljujući postignućima iz prošle godine, ukupno prihodovao 6,14 miliona eura, nakon 5,87 miliona koje je inkasirao tokom korone. Podaci su javno dostupni jer su u petak objavljeni finansijski izvještaji Mercedesa za 2021.

Na fiksnu zaradu direktora se odnosio iznos od 1,76 miliona eura, dok je varijabilni dio naknade na nivou od 3,86 miliona eura. Zavredio ga je tako što je uspio da ostvari zacrtane ciljeve. Zato su i ostali članovi uprave dobili u prosjeku po 2,1 milion eura za prošlu godinu, odnosno, kupci Mercedesa su isfinansirali isplate naknada članovima upravnog odbora kompanije, ukupan iznos između 18 i 21,3 miliona eura.

Sad da prezentujemo ukratko ono najzanimljivije. U (hiljadu puta oplakanoj) kriznoj 2021. godini, Mercedes je uspio da značajno proširi svoje poslovanje i zaradi drastično više. Neto profit grupacije koja je poslovala pod imenom Daimler je iznjeo 23 milijarde eura, i bio je za šest puta veći nego lani, pa se može reći da “Mercedes najbolje pliva u mutnim vodama”, ili u to čine njegovi klijenti. Drugim riječima, kriza ne pogađa klijentelu luksuznih marki.

Zahvaljujući urnebesnom rastu dobiti, proizvođač automobila će isplaćivati dividendu suvlasnicima u iznosu od po pet evra po akciji umjesto lanjskih 1,35 eura. Fascinira taj, neki bi rekli bezobrazluk, koji otkriva da je uprkos padu obima prodaje (broja isporučenih vozila), porastao finansijski izražen prihod za devet odsto, pa je zaokružen na ogromnih 168 milijardi eura, prenosi AutoRepublika.