Kompanije Matoni 1873 i PepsiCo obavile su danas akviziciju 100 posto kompanije Knjaz Miloš, srpskog proizvođača mineralne vode i bezalkoholnih pića.
Transakcija je odobrena od strane antimonopolske komisije i obuhvata kupovinu proizvodnih kapaciteta kompanije Knjaz Miloš u Srbiji, kao i brendove Knjaz Miloš, Aqua Viva, Guarana, ReMix Knjaz, Tube, Gusto i druge.
Kompanija Knjaz Miloš prethodno je bila u vlasništvu Investicionog fonda Mid Europa Partners.
Generalni direktor kompanije Matoni 1873 Alesandro Paskvale na današnjoj konfereniciji za medije poželio je kompaniji Knjaz Miloš dobrodošlicu u porodicu Matoni 1873.
“Ova prilika će nam pružiti nove mogućnosti za rast i razvoj kompanije, kupaca i naših zaposlenih. Ujedinjenje portfolija Matoni 1873 s portfolijom Knjaz Miloša obezbijediće izvanredan kvalitet našim kupcima i potrošacima”, rekao je Paskvale.
Prema njegovim riječima, te dvije kompanije pomoći će kompaniji Knjaz Miloš da odskoči još dalje i proširi prodaju svojih proizvoda i u drugim zemljama širom svijeta.
“Kompanija je u dobrim rukama, jer mi smo grupa s dugom tradicijom i zanima nas da se poslovno razvijamo, a isti takav stav ima i multinacionalna kompanija PepsiCo koja ima jak preduzetnički duh”, rekao je Paskvale.
Predstavnik kompanije PepsiCo Kristofer Gilj naveo je da je dosadašnje partnerstvo kompanija Matoni i PepsiCo bilo veoma uspješno, a akvizicija Knjaz Miloša predstavlja, kaže, priliku za dodatni razvoj i jačanje njihovog prisustva u regionu.
Ističe da je u kompaniji PepsiCo zaposleno 45.000 ljudi, da imaju 80 fabrika u svijetu, ali i poljoprivredna zemljišta na kojima gaje krompir, jabuke i bobičasto voće.
Generalni direktor kompanije Knjaz Miloš Miloš Stojisavljević kazao je da je ovo istorijski dan za tu kompaniju jer je prvi put za strateške partnere dobila globalne kompanije u proizvodnji vode i bezalkoholnih napitaka.
“Knjaz u našem regionu predstavlja sinonim za mineralnu vodu. Radi se o vodi vrhunskog kvaliteta koja je dobila niz nagrada za kvalitet”, kazao je Stojisavljević.
Kaže da kompanija zapošljava 800 ljudi, predstavlja lidera na tržištima u Srbiji i Crnoj Gori, a sa tendencijom rasta u Sjevernoj Makedoniji i BiH.
Stojisavljević ističe da je očekivani ovogodišnji neto promet kompanije 75 miliona eura.
Na konferenciji za medije nije saopštena cijena akvizicije komapnije Knjaz Miloš, jer, kako je rečeno, to nije politika kompanija Matoni i PepsiCo.
Kompanija Knjaz Miloš, sa sjedištem u Aranđelovcu, ima poslovnu istoriju dugu više od 200 godina i predstavlja jednog od najvećih proizvođača mineralne vode, bezalkoholnih i energetskih pića u Srbiji.
PepsiCo, multinacionalna kompanija i jedan od najvećih svjetskih proizvođača hrane i napitaka koja posluje u više od 200 zemalja širom svijeta, i Matoni 1873, najveći distributer bezalkoholnih pića u Centralnoj Evropi, već uspješno sarađuju.
Matoni 1873 je proizvođač i distributer PepsiCo portfolija gaziranih pića u Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj i Bugarskoj, kao i distributer PepsiCo portfolija grickalica u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj.
(Tanjug)