Ako niste rođeni bogati, ali želite znati kako se obogatiti, samo je jedan odgovor: naučite kako biti privatnik. Prvi korak je čvrsto odlučiti da ćete biti proizvođač, a ne tek puki potrošač jer proizvođači troše svoje vrijeme da proizvedu stvari koje imaju neku vrijednost, dok potrošači svoj novac prebacuju nekom drugom.
Tracie Fobes koja vodi web stranicu Penny Pinchin’ Mom opisala je kako se izvukla iz duga od 35.000 dolara i stvari okrenula u svoju korist. Tracie savjetuje da, želite li se obogatiti, usvojite sljedeće navike:
- Navika suzdržavanja
Suzdržavanje se sastoji od strpljenja, hladne glave i samokontrole. To je sposobnost da odolite iskušenju i, ono najvažnije, da obuzdate poriv za kupovinom. Sigurno znate ljude koji voze stare aute iako si mogu priuštiti nove.
Dakako, osoba koja je potpuno ovladala ovom važnom vještinom, može ići i korak dalje pa odlučiti da neće voziti nikakav auto već koristiti javni prijevoz.
- Navika sticanja iskustva
Iskustvo je izvor znanja, a prikupljanje iskustava zapravo je obrnuto od materijalizma. Ako čujete nekoga tko govori da radije skuplja iskustva nego stvari – to je dio takve filozofije. Ljudi koji su kadri usvojiti način razmišljanja jednog proizvođača, cijene kvalitetu no ipak uspijevaju održati razmak i razumiju da materijalne stvari nisu trajne.
- Navika štedljivosti
Znači li štedljivost zapravo škrtost? Ne baš. Istina, proizvođači žive ispod svojih mogućnosti, a život bez duga skoro je po definiciji život ispod mogućnosti. Međutim, štedljivost znači i težnju za dobrim prilikama za kupovinu i zaradu.
Štedljivi ljudi traže popuste i kad ih realno ne trebaju. No, ako je moguće, zašto ne biste isposlovali popust i višak novca spremili na stranu? Također, proizvođači će uvijek radije platiti u kešu nego na rate.
- Navika strateškog promišljanja
Pojednostavljeno, to znači razmisliti prije akcije. To ponovno uključuje suzdržavanje od impulzivne kupnje i trošenje novca samo onda kad je neophodno. Oni koji nemaju neki dug ili kredit, trebaju gledati što je moguće dalje u budućnost i planirati unaprijed. Na taj način bit ćete spremni za neplanirane troškove.
- Navika matematičkog razmišljanja
I konačno, možda i najvažnije, navika razmišljanja poput matematičara. Puno ljudi zanemaruje taj detalj iako svi jako dobro znaju da se finansijski sistem temelji na brojevima. Pravi proizvođači vode računa o matematici. Obrazuju se i znaju pravu vrijednost novca. Ne može im se dogoditi da ne znaju izračunati kamatu za neki kredit i uvijek su kadri prepoznati skrivene troškove u nekoj ponudi.