Lidl natjerao američke lance da snize cijene

0

Njemački maloprodajni giganti Aldi i Lidl brzo se šire u Sjedinjenim Državama i već su natjerali vodeće američke lance, kao što su Wal-Mart i Kroger, da snize svoje cijene, piše američki Bloomberg, prenosi BiznisInfo.

Čini se da počinje rat cijena, i vidimo da dolazi do domino efekta, kazao je analitičar Mike Paglia.

Osim ekspanzije njemačkih kompanija, potres na tržištu je izazvala i odluka najvećeg online trgovca, Amazona, da uđe u sektor klasične trgovine. Amazon je, naime, u junu 2017. kupio lanac trgovina Whole Foods za 13,7 milijardi dolara.

No, Bloomberg piše da zapravo prodor Nijemaca, naročito Lidla, ima veći efekat na pad cijena nego Amazonova akvizicija.

Aldi je zasad bolje pozicioniran od Lidla u SAD, jer na tom tržištu posluje još od 1976. godine. On je u velikoj ekspanziji jer je samo prošle godine otvorio 150 prodavnica, čime je broj njegovih radnji u SAD dostigao 1.750.

Lidl, koji ima hiljade radnji širom Evrope, otvorio je svojih prvih 10 marketa u Americi 15. juna 2017.  Time se žestoka borba ova dva lanca, koja u Evropi traje već desetinama godina, prenijela i u SAD.

Nakon što je Lidl ušao na tržište Wal-Mart je morao spustiti cijene, što je onda izazvalo domino efekat jer su se pod pritiskom našli i Kroger i drugi trgovinski lanci, piše Bloomberg.

Inače, Wal-Mart je najveća američka i svjetska kompanija za maloprodaju.

Širenje Lidla i Aldija je dovelo do velikog pritiska na lance da snize cijene, rekla je Bloombergova analitičarka Jennifer Bartashus.

Zanimljivo je da Lidl zasad ima samo 47 radnji u šest američkih država, što je mali broj u odnosu na veličinu tržišta. No, kompanija će već ovog ljeta otvoriti još 100 supermarketa.