Lanac s najviše prodavnica u Hrvatskoj preuzeo još jednog konkurenta

0

Nepunih mjesec dana otkako je potvrđeno da su prilično odmakli u operaciji preuzimanja Lonia Trgovine, iz omiškog Studenca, maloprodajnog lanca s najbrojnijom mrežom prodavnica u Hrvatskoj i više od 4.000 zaposlenika, objavili su da su preuzeli slunjski Kordun.

A nešto ranije ove godine dio te grupe postao je i dubrovački lanac Pemo. U odnosu na kutinsku Loniju, čijim bi preuzimanjem mreža Studenca s oko 750 prodajnih jedinica narasla na više od 1.000 (manjih i srednjih formata), Kordun je daleko manji zalogaj.

Ta firma s 52 zaposlena posluje u devet maloprodajnih objekata u Slunju, Rakovici, Cetingradu i Drežnik Gradu, a prema finansijskim izvještajima godišnje ostvaruje nešto više od 50 miliona kuna prihoda. Kupovina Korduna za Studenac ujedno znači i prvi ulazak na područje Karlovačke županije, prenosi Poslovni.hr.

Pojačana pokrivenost

Time se samo nastavlja poslovna ekspanzija dalmatinskog maloprodajnog lanca koji je prije nepune četiri godine iz porodičnog biznisa Josipa Milavića prešao u vlasništvo jednog od private equity fondova poljske grupacije Enterprise Investors.

Otada je kompanija realizirala niz akvizicija, a osim što je s nekoliko preuzimanja dodatno pojačana pokrivenost prodajnom mrežom na Jadranu, Studenac je već napravio i iskorake na područje kontinentalne Hrvatske, uključujući i otvaranja prvih prodajnih jedinica u Zagrebu.

Iako je Kordun razmjerno mala akvizicija, njegovom pridruživanju mreži Studenca u toj kompaniji daju stratešku važnost ponajprije u smislu ulaska na novo geografsko područje.

– Također, to potvrđuje i našu tezu kako mali formati poput naših imaju velike potencijale i prednosti, a mi ih uspješno koristimo kako bismo se uklopili u različite lokalne zajednice i kupcima pružili ugodno iskustvo kupovine – ističe Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca.

Tako planovi za Kordun podrazumijevaju postepeno unapređenje svih poslovnih aspekata, od preuređenja u Studenac prodavnice do obogaćenja asortimana i uvođenja niza drugih pogodnosti (poput programa vjernosti) za kupce.

O tempu rasta Studenca u periodu otkako je njegov razvoj pod palicom Enterprise Investorsa dovoljno je reći da je u vrijeme preuzimanja njegova mreža brojala manje od 390 prodajnih jedinica (naspram današnjih blizu 750), a firma je imala oko 2.600 zaposlenih, dok ih je danas više od 4.000. U protekle tri godine odrađeno je nekoliko “jadranskih” akvizicija.

Širenje na kontinentu

Sredinom 2019. Studenac je preuzeo porečke Istarske supermarkete, a krajem iste godine i zadarske Sonik trgovine. Obje su nešto kasnije i pripojene Studencu. Prošle godine, pak, Studenac je postao i vlasnikom biogradskih Bura trgovina.

Dok je i prva ovogodišnja kupovina odrađena na jugu (Pemo), ova bi godina ipak trebala biti u znaku širenja poslovanja u kontinentalnoj Hrvatskoj.