Kupreški sir na jelovnicima renomiranih turskih restorana

0

Punomasni tvrdi kupreški sir proizveden u mljekari “Kupres-Milch”, koji je u 2017. godini na nekoliko renomiranih poljoprivrednih sajmova osvojio cijeli niz priznanja, u 2018. osvaja strana tržišta.

Nakon niza administrativnih i birokratskih opstrukcija i blokada, pošlo im je za rukom da davno naručene količine ipak odu kupcu u Istanbul.

Isporučeno je 3,5 tona sira i time otvoreno veliko tržište Turske na kojem mjesta ima za sve proizvođače kvalitetnog sira s područja HBŽ-a, a i šire, ističe sugovornik Večernjeg lista, vlasnik “Kupres-Milcha” Smail Žilić.

Radi se o jednom od najrenomiranijih distributera sira koji tim proizvodom opslužuje i opskrbljuje najveći dio hotela, restorana i trgovačkih lanaca u cijeloj Turskoj. Riječ je o vrlo zahtjevnom tržištu. Morali smo ispoštovati sve zakonom određene i propisane procedure oko izvoza, pa čak i dodatno dokazivanje da sir zaista potječe od našeg mlijeka i da je bh. proizvod – rekao je Žilić.

Obavljeni i prvi razgovori s kupcem iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, gdje će potrošače opskrbljivati kupac iz Dubaija.

Kako je sve počelo

Ova uspješna priča počela je prije tri i pol godine, kada su preuzeli firmu Eko Flora koje je bila u stečaju.

Zadržali smo sve radnike i zaposlili još četiri nova te s početnih 8.000 litara mjesečno danas prerađujemo 30.000 litara mlijeka. U punoj sezoni, ljeti, prerađujemo i do 55.000 litara. Kupili smo devastirani objekt prijeratne Kupreške mljekare i njegova sanacija je u toku. Očekujemo skoro pokretanje proizvodnje u tom novom objektu s daleko većom dnevnom preradom, što će pratiti i dodatno zapošljavanje – kazao je.

Izvoz u Tursku realizovat će tromjesečno, jer iz mljekare ne smije izići ni jedan zlatni kolut, a da na zrenju nije “odležao” najmanje 60 dana, premda se trude da to bude 90.

To znači da će tromjesečno izvoziti po šest do sedam tona sira. A kako je planirano povećanje proizvodnje preseljenjem u vlastiti prostor, povećat će se i otkup mlijeka najmanje za 100 posto.