Kineski potrošači će ostati pokretačka snaga za tržište luksuznih proizvoda, navodi se u danas objavljenoj studiji konsultantske kuće Bejn, koja pokazuje da će oni do 2025. godine učestvovati sa gotovo jednom polovinom u globalnoj kupovini skupocjene robe.
Kineski kupci će za samo šest godina imati 46-procentni udio u svjetskoj prodaji luksuzne robe, čija će vrijednosti, prema procjenama, iznositi oko 365 milijardi eura, prema studiji Bejna, urađenoj za Altagamu, italijansko udruženje proizvođača luksuznih proizvoda, javlja agencija AP, prenosi Tanjug.
Prošle godine, dobrostojeći kineski građani su imali udio od jedne trećine u ukupnoj svjetskoj kupovini odjeće, aksesoara i kozmetike.
Prema Bejnu, procjenjuje se da će prodaja skupocjene robe ove godine zabilježiti rast od 2,0 procenta na 260 milijardi eura, isključujući luksuznu umjetnost, dizajn i dekoraciju.
Međutim, kada se u obzir uzmu i luksuzna roba i luksuzne usluge očekuje se da će tržište porasti za 5,0 odsto na 1.200 milijardi eura na svjetskom nivou.
Takođe se predviđa povećanje prodaje luksuzne robe u Kini ove godine za 18 odsto na 23 milijarde eura. U Evropi i Americi, dva najveća tržišta za skupu brendiranu robu, ne očekuju se promjene u tekućoj godini zbog njihovih jakih valuta, tako će se prodaja zadržati na nivou od 84 milijarde eura i 80 milijardi eura, respektivno.