Krah vrijednosti Volva, Kinezi prodali dio dionica

0

Dionice Volvo Carsa pale su u petak za čak 13 posto na rekordno nizak nivo nakon što je njihov najveći dioničar Geely prodao dio svog vlasničkog udjela s velikim popustom u odnosu na tržišnu vrijednost.

Najveći kineski proizvođač automobila u privatnom vlasništvu Geely saopštio je da je donio odluku o prodaji 100 miliona dionica Volvo Carsa kako bi povećao veličinu slobodnog prometa (udio dionica dostupnih za trgovanje javnosti) kao način da se “poveća” vrijednost švedske firme.

Jim Rowan, izvršni direktor Volvo Cars, rekao je u izjavi: “Ovo povećanje u javnom prometu i poboljšanje likvidnosti trgovanja koristi i novim i postojećim ulagačima. Omogućuje široj bazi dioničara da ulažu u firmu”.

U saopštenju koje je uslijedilo, kineska firma, koja je kupila Volvo Cars 2010., rekla je da je od prodaje zaradila oko 350 miliona dolara. To znači da je dionice prodala za oko 37 švedskih kruna po dionici, što je popust od gotovo 10 posto u odnosu na njihovu cijenu od 40,84 kruna u četvrtak.

Transakcija je smanjila Geelyjev udio u Volvo Carsu za nešto više od 4 posto. Nakon što se prodaja završi 21. novembra, očekuje se da će taj udio iznositi 78,7 posto, stoji u saopštenju Geelyja.

Prihod će se koristiti za finansiranje globalnog poslovnog razvoja Geelyja, dodaje se.

Pokušaj da se poveća vrijednost dionica Volvo Carsa – koje su pale gotovo 23 posto od početka godine do danas – čini se da se izjalovio, barem u neposrednoj budućnosti.

Daniel Donghui Li, izvršni direktor Geelyja, opisao je Volvo Cars kao “jednog od najbrže rastućih svjetskih proizvođača automobila i najpoznatijih automobilskih marki” i rekao da je Geely “nepokolebljiv” u svojoj predanosti podršci švedskoj firmi u “njenoj transformaciji prema tome da postane proizvođač potpuno električnih automobila.”

Godine 2021., nakon otpora investitora, Geely je odustao od planova za spajanje s Volvo Carsa, čime bi se stvorio prvi kineski proizvođač automobila s istinskim globalnim dosegom.

Geely je tada rekao da će dvije firme zadržati svoje neovisne korporativne strukture, ali da će se udružiti u tehnologiji električne i autonomne vožnje.