Početkom radova na dionici Klopče – Pečuj (Donja Gračanica) počinje novi investicioni ciklus na koridoru 5c vrijedan 892 miliona eura. Radovi na ovoj dionici trebali bi početi krajem maja, a u ovoj godini Autoceste FBiH nastaviće sa gradnjom koridora 5c na nekoliko lokaliteta, najavio je Jasmin Bučo, v.d. direktor JP Autoceste FBiH, piše Oslobođenje.
“Krajem 2014. zaokružili smo prethodni investicioni ciklus i u potpunosti iscrpili kreditni kapacitet Autocesta FBiH. Stoga smo u proteklih šest mjeseci radili sa međunarodnim finansijskim institucijama na dogovaranju sredstava za nova 84 kilometra ceste koja bismo trebali izgraditi u ovom investicionom ciklusu”, istakao je Bučo.
Šest projekata
Prema njegovim riječima, radovi će se izvoditi na nekoliko lokaliteta. Prvi od njih je zenička regija, gdje je previđeno šest projekata.
“Već se izvode radovi na poddionici Drivuša – Klopče vrijednoj 33 miliona eura. Za Klopče – Pečuj potpisali smo ugovor protekle sedmice, a priprema za izgradnju Pečuj – Vraca vrijedna 50 miliona eura u završnoj je fazi. Potpis tog ugovora očekuje se do kraja godine”, istakao je Bučo.
On je dodao da su u toku protekle sedmice trebali biti završeni pregovori sa misijom EIB-a za 76 miliona eura vrijedan projekt tunela Zenica. Preostale dvije dionice finansirat će OFID sa 49 miliona eura i KFAED sa 36 miliona eura. Bučo je naglasio i da su za zeničku regiju aplicirali i za grant od 19 miliona eura.
“Drugi lokalitet je na jugu zemlje, gdje imamo spremna četiri projekta, znači, novih 30 kilometara od Međugorja do Mostara jug. Sada kada je usvojen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o eksproprijaciji, očekujemo da dva projekta vrijedna 100 miliona eura na dionici Počitelj – Međugorje, uključujući most Počitelj,, budu potpisana u julu ove godine. Priprema za narednu dionicu Buna – Počitelj, vrijednu 30 miliona eura, u završnoj je fazi, a dodjela ugovora se očekuje do kraja godine. Preostalih 160 miliona eura za dvije dionice između Mostara i Bune očekujemo odmah nakon usvajanja amandmana na prostorni plan kojim će se okončati višegodišnji spor oko pozicije trase autoceste na području Blagaja”, naglasio je Bučo.
Prenj
Treći lokalitet na kojem su planirani radovi jeste prolaz kroz Prenj, odnosno priprema tri projekta od Ovčara do Salakovca, koji uključuju izgradnju tunela Prenj, koji je, prema Bučinim riječima, najveći izazov u ovom investicionom ciklusu.
“Model izgradnje je zamišljen tako da se privuku izvori finansiranja koji do sada na projektu nisu bili angažirani, a to su sredstva exim banaka. Javni poziv za realizaciju ovih projekata će biti objavljen nakon usvajanja amandmana na prostorni plan kojim će se izvršiti izmjena trase”, kazao je Bučo, dodajući da je za realizaciju svih projekata potrebno između 900 miliona i milijardu eura i to je duplo veći investicioni ciklus od prethodnog.
U ovom ciklusu završava se i dionica Svilaj – Odžak, za koju je osiguran grant od 17,4 miliona eura.
Bučo je na konferenciji za novinare istakao i da se nova uprava suočila sa izazovom finansijske stabilizacije preduzeća kao nositelja izgradnje autocesta i brzih cesta u Federaciji BiH.
“Zatekli smo 173 miliona KM kratkoročnih obaveza koje smo pokrili kvalitetnim izvorima EBRD-a od 80 miliona KM i Razvojne banke od 38 miliona KM. Preostali iznos je zatvoren finansijskim aranžmanima sa komercijalnim bankama tako da sada imamo stabilnu finansijsku situaciju koja nam omogućava da nastavimo s eksproprijacijom, odnosno s pripremom novih projekata”, naglasio je Bučo. (Oslobođenje)