Povećanje vremena isporuke robe morem i nedostatak kontejnera čine prijevoz robe kopnenim putem iz Kine u Evropu privlačnom alternativom morskim rutama za kineski izvoz, piše Financial Times (FT) pozivajući se na izvore u transportnoj industriji.
FT iznosi da je u prva dva mjeseca ove godine iz Kine u Evropu poslano više od dvije hiljade teretnih vozova, što je dvostruko više nego u istom razdoblju prošle godine. Dodaje da je 2020. godine željeznički teretni promet iz Kine u Evropu povećan za 50 posto, a od 2016. do danas sedam puta.
Stručnjaci Financial Timesa razlogom toga rasta smatraju povećanje troškova prijevoza morem.
Napominju pritom da je brz ekonomski oporavak Kine nakon pandemije koronavirusa omogućio toj zemlji da “dominira globalnom trgovinom u drugoj polovini 2020.” godine.
Prema Financial Timesu, zbog uvođenja karantene u mnogim zemljama svijeta povećana je potražnja za raznim elektroničkim uređajima i kućanskim aparatima iz Kine. Istodobno, spori prijevoz robe morem natjerao je kineske kompanije da se okrenu alternativnom putu – kopnom kroz Rusiju i države srednje Azije.
No, u ukupnom kineskom izvozu dio robe koji se prevozi željeznicom zanemariv je, navodi list. Samo je u januaru kroz luku Yangshan u Šangaju otpremljeno je oko dva miliona kontejnera, u usporedbi s ukupno 209 hiljada željezničkih kontejnera u prva dva mjeseca ove godine.
Hina