Ako želite promaknuće, ne dajte da vas vide kako plačete, vičete, znojite se i uzrujano se svađate. Prema najnovijim istraživanjima, voditelji ljudskih resursa žele ljude koji znaju kontrolirati emocije.
Više od dvije trećine menadžera ljudskih resursa (71%) izjavilo je kako im je emocionalna inteligencija puno važnija od IQ-a, a njih 595 izjavilo je kako ne bi zaposlilo osobu s visokim IQ-om, ali niskim nivoom emocionalne inteligencije, podaci su iz najnovijeg istraživanja CareerBuilder-a.
Emocionalna inteligencija je ključ za promociju i zapošljavanje
Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom lakše ostaju mirni pod pritiskom, efikasno rješavaju sukobe i pokazuju više empatije.
„Tehnička kompetencija i inteligencija važne su za svakog radnika, ali kad je riječ o promociji ili dobivanju novog posla, vjetar u leđa daju društvene i emocionalne vještine”, kaže Rosemary Haefner iz CB-a.
Kako povećati svoju emocionalnu inteligenciju? Prema ispitanicima, ključ uspjeha je kontrola emocija, poznavanje svojih reakcija, mogućnost slušanja drugih ljudi i pokazivanje empatije.
Kontrolirajte svoje emocije pod stresom
Emocije pod kontrolom u stresnim situacijama i pažljivo komuniciranje kad dođe do krize najpopularniji su indikatori da osoba ima visoku emocionalnu inteligenciju. Ako ste podložni stresu, važno je razumjeti šta to u vama izaziva nervozu i poduzeti preventivne korake kako bi reakcija bila što manja. A kada vam voda dođe do grla, ništa ne pomaže kao razgovor s bliskom osobom ili duboko disanje u nekoliko navrata.
Upoznajte sebe kako vas vide drugi
“Emocionalno inteligentni ljudi upoznati su sa svojim reakcijama i razumiju svoje prednosti i mane”, kaže Patricia Thompson, psihologinja za korporativnu komunikaciju.
Za početak, možete napraviti listu svojih prednosti i mana koju provjerite s ljudima koji vas dobro poznaju. Kad poznajete svoje slabosti, možete početi raditi na njima. Kad je čovjek svjestan sebe, lakše uči na svojim greškama, što je još jedna odlika visoke emocionalne inteligencije.
Naučite slušati i razumjeti emocije koje se kriju iza riječi
Slušanje je važna odlika pouzdanog zaposlenika.
„Kad slušate druge, pokušajte to učiniti na dva nivoa. Slušajte ono što se govori bez da vas ometa izgled i prethodno znanje o govorniku. Drugo, pokušajte razumjeti emocije koje se iza toga pojavljuju”, kaže Thompson.
Kad neko osjeti da ga pažljivo slušate, to zaista može pomoći u izgradnji veze i upravljanja konfliktima, čak i ako se ne slažete sa svim izrečenim.
Razvijajte svoju empatiju
Nekima dolazi prirodno, drugima nedostaje, no to ne znači da ne možemo postati empatičniji.
„Neki ljudi su previše analitični, usmjereni na logiku i rezultate te se ne mogu povezati s vlastitim emocijama. Ako ste takvi, možda imate problema s reagiranjem na emotivne reakcije ili lako povrijedite tuđe osjećaje. Dobro je pronaći kolegu koji ima više empatije i pitati ga za savjet, a možda vas nadahne njegova reakcija”, tvrde stručnjaci.