Na poslu su neki konflikti neizbježni jer kada se nalazimo na mjestu gde su ljudi posvećeni onome što rade i kada, pri tome, razmjenjuju ideje i ulaze u rasprave, konflikti i nesuglasice moraju da se dogode.
To, naravno, ne znači da bi ih trebalo stvarati samo radi produktivnije atmosfere već bismo mogli da ih posmatramo kao jedan zanimljiv način da nešto naučimo jer konflikti uglavnom znače da je ljudima dovoljno stalo da odbrane svoje mišljenje. Zbog toga bi trebalo da naučimo kako da iskoristimo njihove pozitivne aspekte i očuvamo dobre međuljudske odnose.
Konflikt je bolje riješiti sada nego kasnije! Konflikt se rješava kada nastane jer vremenom samo postaje gore. Svi čekamo priznanje suprotstavljene strane da nije u pravu i vremenom postaje sve neprijatnije zato je neophodno prekinuti igru čekanja i spriječiti nastanak nepopravljive štete.
Ukoliko je neko učinio nešto na šta smo se se naljutili ili nismo sigurni da smo razumjeli aspekat priče, nemojmo odmah pretpostaviti da to neko radi namjerno kako bi vas razljutio i iznervirao. Ponekad stvarno postoji dobro objašnjenje za neke postupke koje vaše kolege čine, čak i kada vas oni jako iritiraju. Umjesto bijesne reakcije ljubazno upitajmo sve što nam nije jasno i zamolimo za objašnjenje. Pozovite kolegu na razgovor o spornoj situaciji. Ishitreni razgovor u hodu neće ništa riješiti. Ne dopustimo da emocije utiču na posao. U stresnim situacijama treba nastojati da zadržimo mirnoću i konstruktivno reagovanje.
Naučimo da prihvatimo različitosti (razlike u mišljenju, kulturi, stavovima, polne razlike). Dobar odnos se gradi na temeljima međusobnog poštovanja i priznavanja svačije individualnosti, sa stavom da nema ispravnog ni pogrešnog kulturalnog modela. Ako se razlike pokušaju samo ignorisati, stvara se neprijatna atmosfera. Ne treba svi da misle isto što i vi, pa nije ni dobro da svi isto mislimo, jer različite misli su ono što obogaćuje tim i čini ga uspješnijim od samog pojedinca.
Izvinimo se za svoje greške. Uglavnom svi koji su uključeni u konfliktnu situaciju su uradili ili rekli nešto što je produbilo i „osvježilo” konflikt. Izvinjenje neće značiti da prihvatamo svu krivicu već samo onaj dio koji smo doprinijeli da se on nastavi. Od velike će pomoći biti ako u toj situaciji uspijemo da istaknemo zašto je nama stalo da riješimo problem.
Dio rješenja je svakako i uvid u posljedice konflikta ukoliko se on ne riješi, zato bi bilo poželjno da odredimo sebi cilj ka kome ćemo se kretati tokom rješavanja konfliktne situacije.
Ukoliko ništa ne ide kako treba i nismo ni blizu rješenja, tada je najbolje da pozovete posrednika koji će pomoći da se situacija riješi. To mora da bude neko potpuno neutralan u koga obje strane imaju poverenja i koji nije priklonjen ni jednoj od strana. (Infostud.com)