Kompanija koja je bila nada evropske industrije ide u stečaj

0

Kompanija je zamišljena kao evropski rival azijskim i američkim divovima

Peter Carlsson, izvršni direktor Northvolta, švedske firme specijalizirane za proizvodnju baterija dao je ostavku dan nakon što je kompanija podnijela zahtjev za stečaj u Sjedinjenim Američkim Državama.

Odluku zbog kritične situacije u firmi Carlsson je donio tokom sastanka sa zaposlenicima u petak ujutro, objavila je kompanija sa sjedištem u Stockholmu.

Inače, Northvolt je bio finansijski najpotkovaniji evropski startup s više od 15 milijardi dolara kapitala prikupljenog od ulagača i vlada, no od tog iznosa ostalo mu je samo 30 miliona dolara u gotovini što mu je dostatno za samo sedam dana poslovanja.

Zbog toga je kompanija pokrenula postupak prema Poglavlju 11 američkog zakona o stečaju, koje joj omogućava zaštitu od vjerovnika.

– Podnošenje zahtjeva prema poglavlju 11 dopušta razdoblje tokom kojeg se firma može reorganizirati, ubrzati poslovanje poštujući obveze kupaca i dobavljača te se naposljetku dugoročno pozicionirati. Zbog toga je pravo vrijeme da predam posao sljedećoj generaciji lidera – rekao je Carlsson, prenosi Poslovni.hr.

Kasnije je novinarima rekao da Northvoltu treba oko 1 do 1,2 milijarde dolara kako bi nastavio poslovati nakon stečaja, piše Financial Times.

Bivši izvršni direktor Tesle osnovao je Northvolt 2016. godine i pozicionirao ga kao evropski odgovor na rastuću dominaciju azijskih proizvođača baterija poput kineskog CATL-a i BYD-a, japanskog Panasonica te južnokorejskog LG-a i Samsunga.

Northvolt je prikupio više od 50 milijardi dolara u narudžbama za isporuku baterija od automobilskih grupa poput Volkswagena, BMW-a, Scanije i Porschea, kao i dodatne milijarde od tih istih automobilskih grupacija te investitora poput Goldman Sachsa i BlackRocka.

Firma je u četvrtak navečer objavila da je podnijela zahtjev za stečaj u SAD-u zbog duga od 5,8 milijardi dolara, kako bi osigurala pristup 145 miliona dolara gotovine i 100 miliona dolara novog finansiranja od proizvođača kamiona Scania. Sada traži jednog ili više investitora koji će joj omogućiti finansiranje za izlazak iz stečajnog postupka.

Sadašnji i bivši zaposlenici kazali su da je posrtanje Northvolta posljedica nizanja problema, uključujući loše upravljanje, prekomjerno trošenje, loše sigurnosne standarde te preveliko oslanjanje na kinesku opremu. Nekoliko je investitora privatno pozvalo Carlssona da podnese ostavku kako bi preuzeo odgovornost za pad u poslovanju.

– Trebao sam ranije zakočiti širenje poslovanja kako bih osigurao da osnovni pogon radi prema planu – istaknuo je Carlsson govoreći o tome što je u poslovanju firme pošlo po zlu.

Volkswagen (VW), najveći dioničar Northvolta s 21-postotnim udjelom, obavijestio je startup da “više ne mogu nastaviti s finansiranjem”, rekao je Carlsson. No, dodao je da je firma dobila snažnu podršku od Scanije, Porschea i Audija, koji su svi dio VW grupe.

Kompanija se mučila s povećanjem proizvodnje u jedinoj tvornici u Skellefteåu, nedaleko od Arktičkog kruga na sjeveru Švedske, no planovi za izgradnju tvornica u Njemačkoj i Kanadi nisu pogođeni stečajnim postupkom jer su već dobili značajne subvencije tamošnjih vlada.

Otkazi petini zaposlenih

Sadašnje vodstvo firme čine Pia Aaltonen-Forsell, glavna finansijska direktorica, Matthias Arleth, bivši izvršni direktor VW-a, koji sada vodi odjel za proizvodnju baterijskih ćelija i preuzima ulogu glavnog operativnog direktora te Scott Millar, izvršni direktor Tenea, koji je imenovan glavnim direktorom za restrukturiranje. Carlsson, koji je i dalje jedan od najvećih dioničara Northvolta, ostat će u upravnom odboru i nastaviti raditi kao viši savjetnik.

U septembru je kompanija najavila planove za smanjenje radne snage na globalnom nivou za oko 20 posto, dok bi u Švedskoj otpuštanja zahvatila 25 posto zaposlenika, podsjeća CNBC.