Potrebne su godine da se razvije dobar brend, a njegova reputacija može biti uništena za jedan dan. Najvrjedniji svjetski brendovi su globalni korporativni divovi.
Oni ostvaruju milijarde godišnjeg profita, imaju ogroman uticaj na javno mnijenje i prepoznatljivi su u cijelom svijetu.
Sajt How Much objavio je grafički prikaz 100 najvrjednijih marki na svijetu.
Korišteni su podaci organizacije Brand Finance. Analitičari su uzeli u obzir različite parametre za izračun vrijednosti brenda, uključujući ulaganja u marketing, dionički kapital itd. Ovo je 10 najvrjedinijih brendova na svijetu:
- Amazon: 221 milijarda dolara (maloprodaja)
- Google: 160 milijardi dolara (tehnologija)
- Apple: 141 milijarda dolara (tehnologija)
- Microsoft: 117 milijardi dolara (tehnologija)
- Samsung Group: 94 milijarde dolara (tehnologija)
- ICBC: 81 milijarda dolara (banarstvo)
- Facebook: 80 milijardi dolara (mediji)
- Walmart: 78 milijardi dolara (maloprodaja)
- Ping An: 69 milijardi dolara (osiguranje)
- Huawei: 65 milijardi dolara (tehnologija)
Prema ovom rangiranju, najjači evropski brend je Mercedes, koji je ukupno na 11. mjestu. Druge evropske kompanije pri vrhu liste su Volkswagen, BMW, Shell, Porsche, Deutsche Telekom, Ikea, Total, Allianz, Nescafe, Gucci, Siemens, Bosch…
PROČITAJTE JOŠ – Samsung predstavio novi 2020 QLED 8K flegšip televizor na evropskom tržištu
Treba naglasiti da se vrijednost brenda razlikuje od tržišne vrijednosti kompanije. Naprimjer, kompanija sa najvećom tržišnom vrijednošću na svijetu je naftni gigant Saudi Aramco.
BiznisInfo.ba