Očekuje se da će globalno tržište baterija za električna vozila (EV) porasti sa 17 milijardi dolara na više od 95 milijardi dolara između 2019. i 2028. godine.
Uz sve veću potražnju za dekarbonizacijom transportnog sektora, firme koje proizvode baterije za pokretanje električnih vozila doživjele su značajan zamah.
Uprkos naporima Sjedinjenih Država i Evrope da povećaju domaću proizvodnju baterija, tržištem još uvijek dominiraju azijski dobavljači.
Trenutno kineske firme čine 56 posto tržišta baterija za električna vozila, a slijede ih korejske firme (26 posto) i japanski proizvođač Panasonic (10 posto). Evropskih proizvođača nema u prvih deset.
Vodeći dobavljač baterija, CATL, povećao je svoj tržišni udio s 32 posto u 2021. na 34 posto u 2022. Jedna trećina svjetskih baterija za EV dolazi iz te kineske firme.
CATL isporučuje litij-ionske baterije Tesli, Peugeotu, Hyundaiju, Hondi, BMW-u, Toyoti, Volkswagenu i Volvu.
LG Energy Solution ostaje drugi najveći proizvođač baterija (14 posto). U 2021. južnokorejski dobavljač pristao je nadoknaditi General Motorsu 1,9 milijardi dolara kako bi pokrio 143.000 Chevy Bolt EV-a povučenih zbog opasnosti od požara zbog neispravnih baterija.
BYD je preuzeo treće mjesto od Panasonica jer je gotovo udvostručio svoj tržišni udio tokom prošle godine. Firma je treći najveći svjetski proizvođač automobila po tržišnoj kapitalizaciji, ali također proizvodi baterije koje se prodaju na tržištima širom svijeta.
Nedavni podaci o prodaji ukazuju na to da će BYD u nadolazećim mjesecima ili godinama prestići i LG Energy Solution u tržišnom udjelu, piše ZeroHedge, prenosi HAK revija.