Ko je vlasnik Lidla!? Toliko je tajnovit da ga ne poznaju ni komšije

0

Osnivač kompanije Lidl i najbogatiji Nijemac Diter Švarc je prava misterija jer se rijetko pojavljuje u javnosti i vrlo malo se zna o njegovom životu.

Diter Švarc nikada nije davao intervjue niti želio da učestvuje u javnom životu. Ni u njegovom rodnom mjestu mnoge komšije ga ne bi prepoznale kada bi ga vidjele na ulici. Brojni njemački mediji pokušavali su da dođu do njega ili do nekog iz njegovog okružanja, ali su nailazili na “zid šutnje”, piše El Pais.

Takva tajnovitost umnogome podsjeća na onu koju je nekada oko sebe održavao španski biznismen Amancio Ortega, vlasnik brojnih brendova, među kojima je i Zara. Ali, Švarc je tu tajnovitost uspio da održi i u vremenu kada je došlo do ekspanzije društvenih mreža.

Diskrecija nije tako rijetka pojava za njemačke milijardere pa je tako i vlasnik konkurentskog lanca Aldi “nedostižan” za medije. I on i njegova porodica. Za Švarcovu tajnovitost “kriv” je i njegov karakter, ali također i strah od otmice sa kojom se sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog vijeka suočavala porodica osnivača Aldija, prenosi Mondo.

Ipak, neki podaci o vlasniku Lidla su poznati. Rođen je 1939. godine u Hejlbronu. Njegov otac bavio se prodajom voća na veliko zajedno sa partnerom, koji se prezivao Lidl.

Poslije završene srednje škole počeo je da radi sa ocem, a porodica Švarc je 1973. otvorila prvi market, po uzoru na Aldi, koji se već širio Njemačkom nudeći niske cijene i širok asortiman proizvoda.

Pošto nije želio da koristi svoje prezime, jer u prevodu sa njemačkog znači “crno” i moglo bi da bude asocijacija na crno tržište, odlučio je da iskoristi prezime očevog partnera, kratko i jasno – Lidl.

Četiri godine nakon otvaranja prvog marketa, Lidl je već imao lanac od 33 prodavnice. Te 1977. godina Jozef Švarc je umro i njegov sin, Diter, našao se na čelu kompanije. Postao je izvršni direktor i proširio porodični biznis van Njemačke.

Ubrzo nakon toga, Švarc je kupio prava za imenovanje za Lidl od nepovezane osobe po imenu Ludvig Lidl, bivšeg školskog nastavnika, kako bi izbjegao pravnu bitku. Danas njegova imperija ima 11.200 prodavnica u 29 zemalja širom svijeta.

Godine 2009. procijenjeno je da Švarcova imovina vrijedi 10 milijardi eura. Od oktobra 2012. godine procenjeno je da vrijedi 12 milijardi eura, što je povećanje sa 11,5 milijardi eura u 2011. U 2013. godini procijenjeno je da vrijedi 19,6 milijardi eura, i bio je na 24. mjestu najbogatijih osoba na svijetu. Od februara 2014. bio je rangiran kao 23. najbogatija osoba na svijetu na Hurun Report Globalnoj listi bogatih.

Prema Forbsovoj listi bogatih, bogatstvo Ditera Švarca iznosi 51,2 milijarde dolara. Švarc Grup je u vlasništvu fondacije, tehnički društva sa ograničenom odgovornošću, ali Diter zadržava potpunu kontrolu i stvarni je vlasnik.

Njemačka televizija ZDF nedavno je emitovala reportažu o istoriji Lidla, koja je počela rečenicom: “Diter Švarc, fenomen, duh”. Novinari te kuće su otputovali u njegovo rodno mjesto da bi pitali mještane prepoznaju li ga na nekoj od malobrojnih fotografija, ali je većina samo odmahnula glavom.

Rođendan slavio u tajnosti

U trenutku kada vlasnik slavi 80 godina organizovana je proslava, ali on svoje slavlje tretira kao poverljivu informaciju. Na kraju krajeva, kompanija vrijedna milijarde dolara već skoro godinu dana ima kancelariju za štampu. Ali ona ništa o tome ne najavljuje.

Spekuliše se i o rođendanu. Kako pišu njemački mediji “Fantom” Diter Švarc “slavi sa preko 300 rođaka i pratilaca”. Ali pazite: postoji “zabrana“: svaki razgovor o tome je zabranjen. Međutim, prema Manager Magazinu, Švarc slavi sa “lično odabranim rukovodiocima iz Lidla i Kauflanda, plus nekoliko pratilaca“.

Diter Švarc nikada nije u centru pažnje, a o njemu kruži samo nekoliko fotografija. Ipak, 83-godišnji preduzetnik je veoma dobro zastupljen u svom gradu Hajlbronu. Milijarder je osnovao Fondaciju Diter Švarc, koja je nazvana po njemu i sa sjedištem u Nekarsulmu. Prije svega, promoviše nauku i istraživanje.

On svojim projektima oblikuje gradski pejzaž Hajlbrona i ostavlja svoj trag: kampus, laboratorija, međunarodna škola programiranja 42 i IT kampus koji će biti kreiran sa oko 3.500 novih radnih mjesta u Bad Fridrihšalu (okrug Hajlbron) samo su neki od  primera.

U nekoliko proteklih godina pandemije Lidl je imao probleme sa “razbijenim lancima snabdijevanja” i kasnijom inflacijom koje su “zahtijevale brze, ponekad nekonvencionalne odluke”, u kojima je on uzimao stvar u svoje ruke, piše “Manager Magazin”. Čak i sa 83 godine, Švarc ne želi da se penzioniše, prenosi Mondo.