Klas d.d. Sarajevo: Od 2014. godine poslovni rezultati sve bolji

0

Najznačajnija izvozna tržišta su Turska, Hrvatska, Crna Gora, Danska, Švedska, Švicarska i SAD. Klas godišnje može proizvesti ukupno 140.000 tona hrane, i svakako da ove kapacitete treba maksimalno iskoristiti za plasman robe izvan granica BiH

Nihad Imširović, direktor kompanije Klas d.d. Sarajevo, izjavio je da su od februara 2014. godine poslovni rezultati sve bolji. Tada je AS Group akvizirao Klas i od tada se bilježi pozitivan trend. Imširović dodaje i da je izvoz u 2016. godini bio veći za 12 posto u odnosu na prethodnu, i to uglavnom zahvaljujući uspješnom izvozu brašna u Tursku.

“Od februara 2014. godine, kada je AS Group akvizirala prehrambenu industriju Klas d.d. Sarajevo, poslovni rezultati su sve bolji i bolji. Klas je u to vrijeme realizovao 55 miliona konvertibilnih maraka godišnjeg prihoda, a već 2015. bilježimo značajan rast prihoda od 81 milion KM, što je povećanje za skoro 50 posto. Prethodnu 2016. godinu završili smo još boljim poslovnim reultatima, što je jako pozitivan trend. U trenutku akvizicije Klas je brojao 900 uposlenika, a danas je taj broj 964, sa tendencijom daljeg rasta. Sve to govori da se u Klasu odvijalo i dešava dosta toga pozitivnog, počev od optimizacije i organizacije poslovnih procesa do unapređenja kvaliteta proizvoda i širenja asortimana, zapošljavanja mladih i kvalifikovanih uposlenika, rasta prometa“, kazao je Imširović u razgovoru za Anadolu Agency.

Direktor Klasa naglašava da kompanija izvozi na skoro sve kontinente, u više od 20 zemalja svijeta, među njima u Tursku, evropske države, Sjedinjene Američke Države, Australiju, Kanadu, zemlje CEFTA…

Vrhunski kvalitet proizvoda

“Najznačajnija izvozna tržišta su Turska, Hrvatska, Crna Gora, Danska, Švedska, Švicarska i SAD-u. Klas godišnje može proizvesti ukupno 140.000 tona hrane, i svakako da ove kapacitete treba maksimalno iskoristiti za plasman robe izvan granica BiH. Imamo i asortiman interesantan za izvozna tržišta, s posebnim akcentom na tradicionalne bh. proizvode. Tu je i vrhunski kvalitet hrane koji obezbjeđujemo strogom primjenom međunarodno priznatih standarda upravljanja kvalitetom, kao što su ISO i HACCP, te sve značajniji Halal certifikat. Postoje neki nagovještaji plasmana na tržište Kine, Pakistana, Albanije, Mađarske. Svakako da ima još mnogo prostora za dalji rast izvoza, i prvenstveno ćemo u kategoriji smrznutih pekarskih proizvoda značajno raditi na razvoju i povećanju izvoza“, priča Imširović i nastavlja:

“Obim izvoza u 2016. godini veći je 12 posto u odnosu na 2015, i to uglavnom zahvaljujući uspješnom izvozu brašna u Tursku. Do sada smo u Tursku izvezli brašno u vrijednosti od tri miliona KM. Otpremili smo i prve količine robe za Kanadu, u pripremi su i prve isporuke za tržište Kuvajta, a značajan je i rast prometa na već osvojenim izvoznim tržištima. Prošle godine smo ostvarili značajan iskorak na polju daljnjeg širenja već postojećeg asortimana što je naša intencija i u narednom periodu. Na primjer, u trgovačkom lancu Kaufland u Hrvatskoj imamo oko 30 proizvoda na odjelu pekare. Kao osnovne pokretače izvoza ponosno ističemo, prije svih, kvalitet naših proizvoda, prepoznatljivost okusa i konkurentna cijena. Tu svakako treba istaći i značajan rast izvoza duboko zamrznutih pekarskih proizvoda. U posljednje vrijeme otvorili smo dva nova tržišta upravo za ovaj program – Slovenija i Australija.“

U ovom trenutku izvoz čini 29 posto ukupnog prometa Klasa. Sama ta činjenica dovoljno govori o vrijednosti poslovanja na izvoznim tržištima. Imširović naglašava da je Ugovor o slobodnoj trgovini između BiH i Turske omogućio bh. proizvođačima plasman robe na veliko tursko tržište.

“Zahvaljujući ugovoru kojim je robna razmjena između dvije države oslobođena carine i poreza, bh. proizvođači su dobili velike mogućnosti za plasman svojih proizvoda na tursko tržište. Svakako da je to imalo pozitivnog utjecaja na privredne tokove u BiH. Samo po osnovu izvoza brašna u Tursku, kompanije iz BiH su ostvarile realizaciju u visini od 15 miliona eura, gdje je značajnu ulogu imao i Klas. Geografska blizina Turske, veličina njene ekonomije, ekonomski učinak tokom prethodnih desetak godina, kao i istorijske veze, čine je prirodnim ekonomskim partnerom za zemlje Jugoistočne Europe. Pouzdano se procjenjuje da ima dosta potencijala za dalje jačanje trgovačkih i investicionih veza Turske sa ovim dijelom Balkana. Klas u svemu tome, a kao lider mlinske industrije u BiH, vidi svoju veliku šansu. Upravo smo pred potpisivanjem značajnih poslovnih ugovora koji bi, dugoročno, osigurali stabilan i siguran plasman, prvenstveno, brašna, a onda i drugih artikala iz našeg asortimana u Tursku“, optimističan je direktor Klasa.

Prema Imširovićevim riječima, Klas se nalazi tek na početku investicionog ciklusa, te da u budućnosti kompanija ima u planu mnogo toga.

Investiranjem 1,5 miliona eura do novih pogona

“Tek smo na početku investicijskog ciklusa, novih projekata, daljnjeg širenja asortimana, iskoraka na nova europska i svjetska tržišta. Težnja i cilj još značajnijeg unapređenja kvaliteta proizvoda, tehnoloških procesa, implementacije dodatnih standarda su naša zadaća, a i obaveza u budućem radu. Kroz sve to želimo dodatno ojačati našu lidersku poziciju u prehrambenoj industriji i svojim krajnjim potrošačima ponuditi još kvalitetniji i inovativniji proizvodni asortiman. Do sada smo bili skoncentrisani i bazirani na konsolidaciju postojećeg stanja i organizaciju kompanije, a ubrzo krećemo sa investicijama u iznosu od 1,5 milion eura. Tom investicijom ćemo otvoriti nove pogone i modernizirati postojeće, te značajno proširiti proizvodne kapacitete, prije svega u segmentu pekarstva“, ističe Imširović.

Kaže da je dugoročni plan menadžmenta razvoj, te da je ključna prednost Klasa njegovi uposlenici, 115 godina tradicije, širok asortiman proizvoda vrhunskog kvaliteta i neprocjenjivo proizvođačko iskustvo.

“Imamo resurse, ideje i entuzijazam, pa vjerujem u pozitivne rezultate“, navodi Imširović.

On smatra da BiH ima velike mogućnosti za proizvodnju zdrave hrane, te da Klas, zajedno sa ostalim članicama As Group u tome vidi šansu.

“Želimo maksimalno uposliti svoje proizvodne i logističke kapacitete i tako pokrenuti veliki lanac kvalitetne domaće proizvodnje, počevši od primarne poljoprivredne proizvodnje preko razvoja poljoprivrednih zadruga i otkupljivača do prerađivačke industrije i na kraju gotovog proizvoda. U tom kontekstu, dio naše strategije svakako će biti podrška i saradnja sa domaćim poljoprivrednim proizvođačima, prvenstveno uzgajivačima pšenice. Dobar primjer jačanja domaće poljoprivredne proizvodnje u saradnji sa Klasom jeste vlastiti program organiziranog uzgoja, otkupa i prerade jagodičastog voća. Ovaj program implementirali smo još 2001. godine, bili pioniri na tržištu BiH i vremenom popularizirali do te mjere da su danas smrznute maline izvozni artikal broj jedan u kategoriji voća i povrća“, zaključio je Imširović.

Klas je 2016. godine otkupio više od 2.100 tona voća. Otkupom 2.000 tona maline ostvaren je rast od skoro 100 posto u odnosu na 2015. godinu. Otkupljeno je i 100 tona drugog jagodičastog voća, kao i 10 tona gljive.

Save