Advertisement

Kinezi kupili ex-yu giganta i napravili svjetsku priču, upravo su otvorili još jednu fabriku

0

Kompanija je prije pet godina bila u velikim problemima, a danas je mnogi smatraju privrednim čudom

U Valjevu je danas otvorena treća fabrika Hisense Europe (nekadašnje Gorenje) površine 35.000 m2 u koju je korporacija Hisense investirala 45 miliona eura.

Ukupna proizvodnja u sve tri fabrike u Valjevu do 2025. godine dostići će 1,7 miliona aparata, a broj zaposlenih približno 3.000 radnika. Sa novim kapacitetima u Valjevu, Srbija je među najvećim svjetskim proizvođačima frižidera.

Otvaranjem nove, treće fabrike u Valjevu, Gorenje postaje centar proizvodnje programa rashladne tehnike – frižidera i zamrzivača za multinacionalnu korporaciju Hisense, koja je među vodećima u ovoj oblasti u svijetu.

Otvaranju fabrike je prisustvovala i predsjednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić, i tom prilikom pojasnila da će ta investicija osigurati novih 1.020 radnih mjesta u naredne tri godine.

Brnabić je precizirala da “Hisense” sada zapošljava nešto manje od 1.800 radnika, što znači da će samo u proizvodnji u naredne tri godine “Hisense grupa” u Srbiji zapošljavati više od 3.000 ljudi.

Podsjetimo da je kineski div Hisense prije nekoliko godina preuzeo Gorenje, koje je bilo jedan od najpoznatijih brendova u bivšoj Jugoslaviji.

Osim u Srbiji, pojačana je proizvodnja i u Sloveniji. Hisense se nametnuo kao najveći slovenski izvoznik, značajno pretekavši ostale velike izvoznike u zemlji poput Renaulta i nekoliko domaćih domaćih farmaceutskih kompanija.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, kada je 2018. firma Hisense kupila slovensko Gorenje, malo ko je očekivao ovakve rezultate. U tvornici u Velenju (Slovenija) danas se proizvode televizori, perilice posuđa i hladnjaci, a potražnja za njihovim proizvodima u Evropi je u stalnom porastu.

Hisense, kako je nedavno javila China Media Group (CMG), zauzima četiri posto evropskog tržišta, no firma si je postavila više ciljeve u bliskoj budućnosti.

– Evropa je veliko tržište s puno potencijala. Cilj nam je dosegnuti 10 posto tržišta u dva segmenta 2025. godine, kako bismo uistinu postali brend drugog nivoa u Evropi – rekao je tada predsjednik evropskog ogranka Hisense Europe Jianmin Han.

Osnovano prije više od 70 godina u bivšoj Jugoslaviji, Gorenje je proizvodilo i izvozilo kućanske aparate širom Evrope, no prije pet godina, suočeno s jakom konkurencijom, suočilo se s teškom odlukom – ili se integrirati u veći sistem ili se odlučiti za lagani, ali i neizbježan pad. Odlučili su pozvati kineski Hisense da kupi Gorenje.

Hisense je potencijalnu katastrofu i teret za slovensku vladu uspio pretvoriti u, po nekima, privredno čudo. Čak i skeptici priznaju da se ovo pokazalo kao uspješna priča.