Prema analitičarima najveće švicarske banke UBS Group AG, zapadni će proizvođači automobila izgubiti petinu svog globalnog tržišnog udjela zbog rasta prodaje kineskih električnih vozila koja su jeftinija u proizvodnji.
Na kraju, ta su vozila jeftinija i u salonima, a to će imati utjecaj i na kupce.
Predvođeni BYD-om, kineski proizvođači automobila gotovo će udvostručiti svoj udio na globalnom automobilskom tržištu na 33 posto do kraja decenije, napisali su analitičari UBS-a Patrick Hummel i Paula Gong u izvještaju koji su objavili 31. avgusta.
U izvještaju se posebno naglašava da će u opasnosti biti evropski proizvođači poput Volkswagena i Renaulta, koji će se morati boriti s agresivnom konkurencijom, prenosi Hak revija.
Uglavnom se kao razlog za rast kineskih marki spominje cijena automobila koja je niža i do 10.000 eura u usporedbi sa sličnim električnim automobilima evropskih ili američkih proizvođača.
No nije to jedini razlog. Najveći kineski proizvođač BYD ima 600.000 zaposlenih radnika, uključujući 90.000 inženjera.
BYD, koji također proizvodi vlastite baterije i poluprovodnike, uprkos nižim cijenama ima i veće profitne marče – čak i od Tesle, koja je primjer dobre poslovne izbalansiranosti.