Kineski proizvođač automobila Chery Auto planira pokrenuti probno testiranja svojih solid-state baterija (baterija s čvrstim elektrolitom) 2026. godine, te ih masovno proizvoditi 2027.
Ideja je povećati domet električnih vozila na 1500 kilometara s jednim punjenjem.
Najveći kineski izvoznik automobila očekuje da će baterije postići energetsku gustoću od 400 Wh/kg ove godine i dosegnuti 600 Wh/kg 2025., rekao je Gao Xinhua, izvršni potpredsjednik firme na globalnoj konferenciji inovacija.
No Cherry nije jedini kineski proizvođač koji radi na takvim baterijama, a daleko od toga da ih pokušavaju razviti samo u toj državi.
Grupa Peer GAC izašla je sa sličnim ciljem za 2026. godinu, dok su Changan, još jedan kineski proizvođač automobila u državnom vlasništvu, i CATL, najveći dobavljač baterija u Kini, početnu komercijalizaciju solid-state baterija zaokružili u kalendarima za 2027. godinu.
Japanski proizvođači također ciljaju ovu tehnologiju kao važan strateški alat na tržištu električnih automobila. Toyota i Nissan planiraju masovnu proizvodnju do 2028. godine, prenosi Hak revija.
Ove baterije koriste kruti elektrolit umjesto tekućeg elektrolita kako bi imale veću toplinsku stabilnost i gustoću energije od postojećih baterija. Sve bi to trebalo rezultirati i smanjenjem opasnosti od požara u električnim vozilima.