Kina gubi svoju pogodnost najjeftinije proizvođačke zemlje svijeta, a njeno mjesto preuzimaju druge azijske zemlje u razvoju, kao što su Indonezija ili Bangladeš, proizlazi iz novog izvještaja međunarodne revizorske kompanije KPMG.
Prema podacima KPMG, Kina više neće biti omiljena destinacija stranih kompanija za proizvodnju, jer je mi-nimalna plata u toj zemlji već četiri puta veća nego u nekim drugim državama južne i jugoistočne Azije. Prvenstveno se misli na Bangladeš i Indoneziju, gdje strana preduzeća sve češće sele svoju proizvodnju.
Kina, međutim i pored rasta minimalne plate, ima dvije velike pogodnosti – relativno razvijenu infrastrukturu i veću produktivnost, prenose agencije.
Zahvaljujući tome i dalje zadržava dominantni položaj u proizvodnji robe, kao što je potrošna elektronika ili oprema za domaćinstvo. Samo što, prema KPMG, već gubi konkurenciju u proizvodnji odjeće i obuće, koja se polako ali sigurno širi u druge oblasti Azije. Na primjer, Indonezija i Vijetnam počele su da se specijalizuju u proizvodnji obuće.
Prema procjeni KPMG, izvoz obuće iz Indonezije je lani povećan za 42 odsto, na ukupno 2,1 milijardu dolara. Izvoz odjeće iz Bangladeša je od početka ove godine do kraja jula porastao 43 odsto na godišnjem nivou, na više od 18 milijardi dolara.