Nova analiza Centra za strateške i međunarodne studije je otkrila da je kineska vlada potrošila nevjerovatnih 215 milijardi eura za subvencije kompanijama koje proizvode električna vozila između 2009. i 2023. godine.
Ne iznenađuje da je većina tih subvencija dodijeljena nedavno. Think tank procjenjuje da je samo 6,3 milijarde eura potrošeno između 2009. i 2017. Međutim, taj broj se otprilike utrostručio tokom od 2018. do 2020., a nakon toga, tokom izbijanja korona krize subvencije su porasle gotovo 10 puta.
Iako su sve ove brojke procjene, Centar za strateške i međunarodne studije je primijetio da kineska vlada subvencioniše električna vozila na razne načine. To uključuje “popuste na porez” ili njegovo potpuno izuzeće kao i finansiranje infrastrukture.
Pored toga, vlada sama sebi kupuje električna vozila i podržava programe istraživanja i razvoja proizvođača automobila, navodi Jutarnji.hr.
Nivo podrške varira, ali vlada je u posljednjih nekoliko godina značajno povećala izdvajanja za programe istraživanja i razvoja električnih automobila. Između 2009. i 2017. je potrošeno samo 2 milijarde dolara. To je skočilo na 3,6 milijardi dolara u 2018. i popelo se na 4,3 milijarde dolara samo u prošloj godini.
Centar za strateške i međunarodne studije tvrdi da su njihove procjene “vrlo konzervativne” i čak ne uključuju sve vladine podrške. Tako nisu uključeni lokalni podsticaji, poklonjena zemljišta za izgradnju fabrika, popusti na električnu energiju i subvencije dobavljača automobilske industrije, prenosi Autoblog.rs.