U BMW-u su kategorički negirali optužbe evropskih regulatora da su varali sa emisijama kod dizelskih motora Euro 6. Evropska unija će istražiti navodni kartelski dogovor između Volkswagena, Daimlera i BMW-a. U Briselu su rekli da će pokrenuti istragu koja bi mogla dovesti do velikih kazni ako budu dokazali prevaru.
Evropska komisija je u subotu objavila da su njena regulatorna tijela za antimonopolsku istragu sprovela istragu zbog sumnji da su njemački proizvođači automobila imali kartelski dogovor o cijenama sistema za pročišćavanje izduvnih gasova. Prvi je na to u petak upozorio njemački list Der Spiegel, u kojem su ukazali na to da su se BMW, Daimler i Volkswagen grupa, uključujući Audi i Porshe, dogovarali u pogledu tehnologije, troškova i dobavljača dijelova za dizelske motore za automobile, prenio je portal Bankar.me.
Der Spiegel piše da su dogovori o razvoju dizelskih vozila, dogovaranja oko cijena, tehnike i strategije proizvodnje dizelskih vozila počeli u devedesetima, uključujući i veličinu posude za tekućinu AdBlue. Na tajnim sastancima je učestvovalo čak 200 ljudi, piše Der Spiegel.
U BMW-u su u svom odgovoru na optužbe naveli da njihova vozila nisu prerađena ili modifikovana radi ispunjavanja relevantnih zakonskih propisa. To važi i za dizel vozila. U Minhenu su pozivaju na rezultate zvanične istrage na nacionalnom i međunarodnom niovu. „BMW Grupa kategorički odbacuje optužbe da dizelska vozila Euro 6, koje preduzeće prodaje, ne osiguravaju odgovarajuće čišćenje izduvnih gasova, i to zbog premalenih posuda za tečnost AdBlue. Tehnologija koju koristi BMW Group jasno se razlikuje od drugih sistema na tržištu”, naveli su iz BMW-a u saopštenju za javnost.
U VW-u će se sastati u srijedu na vanrednom sastanku Nadzornog odbora, koji će raspravljati o novim optužbama, piše Automotive News Europe koji je upoznat sa slučajem. Predstavnik VW-a potvrdio je sastanak, ali je odbio dalje pojedinosti.
U Daimleru, iz kojeg su prošle sedmice saopštili da će opozvati u radionice oko tri miliona dizelskih vozila, za sada se suzdržavaju od komentara.
Analitičari specijalizovani u automobilskoj industriji, trenutno nisu svjesni koliko će optužbe nanijeti štete. „Izuzetno kompleksno i teško je procijeniti finansijske štete uzrokovane ovim komplikacijama”, napisao je za Automotive News Europe u e-mailu Arndt Ellinghorst, londonski analitičar iz kompanije Evercore ISI. „Između legalne i ilegalne saradnje postoji velika siva zona”, dodaje on.
Automobilski analitičar BNP Paribas-a Stuart Pearson je rekao da je o toj temi vrlo malo poznato. On kaže da bi mogli izaći na vidjelo još ružniji detalji, tako da će njemački proizvođači automobila i automobilski sektor EU-a narednih sedmica i mjeseci biti pod mikroskopom.
Optužbe iznesene u petak su se odrazile na tržištima dionica. BMW-ove dionice na berzi u Frankfurtu pale su za 2,5 posto, Volkswagenvoe za 3,1 posto, a dionice Daimlera za 3,1 posto.
Na optužbe su reagirali iz kancelarke njemačke kancelarke Angele Merkel. Vođa njenog kabineta Volker Kauder je njemačkom televizijskom ARD rekao: „Automobilskim proizvođačima savjetujem da raščiste stvar i kažu nam što se zapravo događa. To će pomoći u planiranju budućnosti”.