Kao dječak je prodavao olovke, a sada je proglašen za poduzetnika godine u Srbiji

0

Osnivač i vlasnik kompanije PhiAcademy Branko Babić dobio je prestižnu nagradu Preduzetnik godine u Srbiji, koju dodeljuje revizorsko-konsultantska kompanije EY.

Nagradu pobedniku uručili su predsednik nezavisnog žirija, Darko Budeč i Ivan Rakić, Rukovodeći Partner kompanije EY za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu.

Branko Babić je istakao da mu je učešće u ovom programu zaista velika čast, ali i da mu pobjeda nevjerovatna motivacija za svaki naredni preduzetnički poduhvat.

– Ja inače kada god napravim neki dobar poslovni dil i budem veoma zadovoljan i srećan na kraju dana napravim jedan gest kojim proslavim taj dan. Ne mogu da čekam da dođem kući, uradiću to sada – rekao je Babić uzviknuviši „idemo“.

EY Preduzetnik 2022. godine dodao je da je ponosan na to što se našao u društvu fantastičnih preduzetnika i što će predstavljati Srbiju u Monte Karlu na izboru Svjetskog EY Preduzetnika godine u junu, piše BizLife.

Čime se bavi kompanija Branka Babića?

Branko Babić je osnovao PhiAcademy 2014. godine. Djelatnost kojom se kompanija bavi su edukacija i obučavanje ljudi za izvođenje tretmana trajne šminke, proizvodnja boja i alata, njihova prodaja i distribucija po cijelom svijetu pomoću online platforme.

PhiAcademy je jedina kompanija koja se bavi svim segmentima procesa u izvođenju trajne šminke. Najbolja je na svijetu u permanent makeup industriji, ali i najveća akademija ljepote na svijetu, čije je sjedište u Beogradu. Ima dodatne sektore u distribuciji i proizvodnji u Austriji, Srbiji i Njemačkoj.

PhiAcademy izvozi svoje proizvode u više od 160 zemalja svijeta, ima oko 350 predstavnika u cijelom svijetu i više od 600 proizvoda koje su dizajnirali, kreirali i koje distribuiraju svuda u svijetu.

Kako izgleda početak njegovog preduzetništva?

EY Preduzetnik godine Branko Babić, koji je rođen 1981. u vojvođanskom mjestu Ratkovu, još od malih nogu je pokazivao preduzetnički duh. Za vrijeme pohađanja osnovne škole je prodavao olovke, blokčiće i markice, a u gimnaziji džins.

Kada je riječ o formalnom obrazovanju, Babić je završio gimnaziju, u kojoj je, kako je priznao jednom prilikom, bio loš učenik, ali je veoma volio jedan predmet.

– Filozofija me oduševljavala. Provodio sam sve slobodno vrijeme čitajući filozofiju. Radio sam završni maturski rad iz filozofije: stoicizam. I to je bila jedina oblast koja me je obuzimala i kojoj sam mogao da se posvetim po cijeli dan. To i igrice na kompjuteru. Ali se na kraju ispostavilo da su te dvije stvari bile ključne meni za biznis. Ja sam, na primjer, kroz filozofiju naučio, pogotovo prije sokratovaca, jako puno o tome kako uopšte da posmatram život. A iz igrica sam otkrio možda, da kažem, poentu marketinga – objasnio je preduzetnik gostujući u podkastu Pojačalo.

Kasnije, u vojsci je kao ćata prodavao kafu vojnicima i oficirima. Njegov otac je imao preduzetničku firmu, u kojoj je Branko radio što je po svemu sudeći imalo uticaja na njega.

– Po mom mišljenju, jedan od najvažnijih uslova je to što sam rastao uz oca preduzetnika. Gledao sam sve muke kroz koje jedan preduzetnik prolazi ’90. i neke. Muke sa bankama, dobavljačima, kupcima i muke sa plaćanjem. I pored svih tih muka ja nisam imao ni sekund dileme da li ću biti preduzetnik – napisao je ranije Babić na Linkedinu.

Babić je ranije izjavio za domaće medije da je napustio očevu firmu, u kojoj je mogao da bude uljuljkan i da ima siguran posao, da bi slijedio svoje snove, što se ispostavilo kao odličan potez za njegovu karijeru.