Ruski proizvođač vozila, svjetskoj javnosti poznat po angažmanu u oblasti sklapanja teških komercijalnih vozila, preduzeće Kamaz najavljuje ulazak u segment putničkih automobila, odnosno upliv u novu djelatnost.
Prvi korak u tom smjeru će biti načinjen tako što će Kamaz organizovati zasebnu diviziju čiji bi zadatak bio proizvodnja putničkih automobila. Planove kompanije je Interfaksu preneo izvršni direktor CEO Sergei Kogogin na forumu “Ruskih privrednika”.
Prema njegovim riječima, to će biti poseban entitet, odvojen od ostatka grupacije, što znači da neće biti konsolidovan i prikazivan zajedno sa glavnom djelatnošću. Stoga i neće uticati na poslovne rezultate grupe Kamaz.
Proizvođač još nije otkrio brojne prateće pojedinosti s ovim u vezi, niti je dao ikakav vremenski okvir za mogući ulazak u segment putničkih automobila.
Sam Kamaz nije za sada bio direktno angažovan u biznisu razvoja automobila, ali jeste uključen kao deo ekipe koja stvara Moskvič, i to u svojstvu tehnološkog partnera moskovske fabrike automobila (bivši pogoni preduzeća “Renault Russia”), gdje je tokom prošlog mjeseca započeta proizvodnja preimenovanih krosovera kineske marke JAC.
Pored toga, šef Kamaza, Sergej Kogogin, suosnivač je startapa zvanog Kama, a koji planira proizvodnju kompaktnih električnih automobila za potrebe gradskog prevoza. Prvi prototip je prikazan još 2020. godine, a nedavno je otkriveno da će se serijsko vozilo zvati Atom.
Premijera komercijalizovanog električnog automobila, u čijoj proizvodnji Rosatom planira da pomogne, je zakazana za narednu godinu.
Kamaz je do danas proizvodio kamione različitih težina, kao i autobuse. Za nastavak stabilnog rada je bilo potrebno “nacionalizovati” komponente koje su se ranije proizvodile uz učešće inostranih partnera. Tako je fabrika pokrenula proizvodnju turbodizela koje je razvio američki Cummins i to pod sopstvenim brendom, kao i nezavisnu proizvodnju mehaničkog menjača njemačke kompanije ZF. Sada se ova jedinica zove ZF KAMA 1310TO.
AutoRepublika / Nezavisne novine