Većina agenata za promet nekretnina nikada ne postanu uspješni. Vjerujte podacima: 20 posto svih agenata proda 80 posto nekretnina na tržištu.
Sa druge strane, većina njih ima isto obrazovanje i manje–više isto radno iskustvo. Kako se onda možete izdvojiti i ući u „fantastičnih 20”?
Kada se bavite prometom nekretnina, vaša zarada zavisi samo od vas. Stoga morate neprestano da radite na sebi. Mnogo, stalno i uporno. Šta su ključne vrline dobrog agenta za nekretnine? Evo šta kažu eksperti za BusinessAcademy u Sarajevu:
-
Otvorenost
Od prvog trenutka morate da budete prijatni. Ovaj posao je jedan od rijetkih koji skoro u potpunosti zavise od prvog utiska. Dokle god ne dokažete da ste sposobniji od Donalda Trampa, prvi utisak je ono što će vam obezbjediti ili oduzeti posao. Osmijeh, čvrst stisak ruke, jasne informacije – to je recept za uspjeh.
-
Verbalizacija
Podrazumijeva se da ćete pokazati nekretninu koju ste pronašli (u skladu sa zahtjevom), ali prethodno morate da napravite uvod. Besmisleno je da podatke o kući ili stanu učite napamet, jer – na kraju krajeva – uz nekretninu, vi prodajete i viziju budućnosti. A niko ne može da zamisli kako će ostariti u dnevnoj sobi koju opisujete mucajući i uz poštapalice.
-
Vještina pregovaranja
Ako niste rođeni prodavac, učite i vježbajte. Vaš cilj je da klijenta ubjedite da ponudi više ili da smanji svoju početnu cijenu. Svi koraci na tom putu zavise isključivo od vas. Zato morate da budete spremni i za to da, po potrebi, improvizujete. Predvidite sve mogućnosti i pripremite se za sve scenarije.
-
Praćenje tehnoloških trendova
Morate da pratite sva najnovija tehnološka dostignuća. Svakodnevno se pojavljuje mnoštvo programa i aplikacija koji olakšavaju prezentovanje, unos podataka ili pravljenje analiza. Uradićete mnogo više za mnogo kraće vrijeme i ujedno ostaviti utisak profesionalnosti.
-
Stalna dostupnost
Dok se posao ne razvije, budite spremni na duže radno vrijeme. Priroda ovog posla je takva da nekretnina može da se posjeti i predstavi u bilo koje doba dana (ili noći). Nažalost, ti dani su često i vikendi. Realno, biće vrlo teško unaprijed isplanirati bilo kakvo putovanje.
-
Agilnost
Na telefonske pozive i elektronsku poštu se odgovara odmah, čim ste u mogućnosti. Za razliku od ostalih profesija, u ovoj su duži telefonski razgovori i potrebni i poželjni. Za klijente uvijek morate da imate vremena. I ne zaboravite: ton i leksiku uvek prilagodite klijentu.
-
Spremnost da uvijek date sva potrebna objašnjenja
Kada se prvi put susrećete sa potencijalnim klijentom, ne znate da li tek počinje svoju kupovinu – prodaju ili već zna sve o čitavom procesu. Zato počnite objašnjenjem o tome šta, zašto i kako radite. Čak i ako su klijenti sa svime upoznati, kroz predstavljanje svog načina rada, predstavljate i sebe. Tako se povećavaju šanse da ćete uspostaviti saradnju, na obostrano zadovoljstvo.
Ako se ovako postavite prema čitavom svom poslovnom okruženju (ne samo prema klijentima), šanse za preporuke i dalje širenje posla biće vam mnogo veće, bez obzira na vašu početnu uspješnost u poslu. Svaki profesionalni kontakt na kraju se svodi na (vaše) znanje i ono što vas izdvaja od konkurencije. Svi usponi su zajednički, svaki pad je uvijek samo vaš. Ali dokle god imate strast i posvećenost prema onome što radite, ni uspjeh neće izostati.