Za restorane, muzika je ključni dio pri upotpunjavanju cjelokupnog iskustva. Zajedno sa dekorom i enterijerom, muzika igra veoma važnu ulogu pri odlučivanju o tome koliko ćemo potrošiti i kako ćemo se ponašati u restoranu.
Evo i nekoliko primjera na koji način muzika utiče na vas tokom boravka u restoranu.
Puštaju brzu muziku
Mnogi restorani žele da uđete i odlučite se veoma brzo, a da ne razmišljate mnogo o cijeni. Takođe, restorani žele da uđete i izađete brzo jer im to olakšava da novim gostima brže nađu slobodno mjesto.
Muzika bržeg ritma im omogućava da ovo postignu jer nam ovakav tempo povećava srčani ritam i brzinu udisaja, a sve to vodi do toga da i druge stvari radimo brže.
Pojačavaju zvuk
Jedna od najčešćih primjedbi koju ljudi imaju, a u vezi sa restoranima je da je muzika suviše glasna. Idete u restorane ne samo zbog hrane, nego zato što je to i socijalno iskustvo. Nažalost, mnogi restorani jačinu muzike ne uzimaju u obzir.
Oni „odvrću“ zvučnike i iz istog razloga iz kojeg puštaju brzu muziku – jer gosti brže izlaze.
Puštaju klasičnu muziku da povećaju prodaju alkohola
Ako je restoran skuplji, klasična muzika može da utiče na vaše odluke kada je u pitanju to koliko hoćete da potrošite.
Ispostavlja se da klasična muzika u kombinaciji sa klasičnom atmosferom može zapravo dovesti do toga da veće cijene doživljavamo manjim nego obično. Iz ovog razloga, restorani koji imaju veliki izbor alkoholnih napitaka obično puštaju klasičnu muziku kako bi se lakše odlučili da kupite skuplju flašu vina.
Puštaju „srećnu“ muziku
Restorani su dovoljno pametni da shvate da mušterije radije troše više novca kada su dobro raspoloženi. Muzika je veoma moćno oružje putem kojeg se može uticati na emocije. Upravo iz ovog razloga restorani obično izbjegavaju pjesme koje mogu da podstaknu loše raspoloženje i opredjeljuju se za pjesme koje bi imale pozitivan uticaj na naše raspoloženje.
Pažljivo „slažu“ muziku sa enterijerom
Najvažniji dio muzike kada su u pitanju restorani je to što ona upotpunjava i povezuje druge elemente restorana. Kompanije kao što su Starbucks i Chipotle razumiju ovo. Oni imaju interne timove koji svaki dan rade na odabiru muzike koja će najbolje oslikati atmosferu koju žele da postignu.
I dok muzika ima moć da vas usmjeri u određenom pravcu ona vas ne može kontrolisati. Vi i dalje sami donosite odluke. Restorani jednostavno rade sve u svojoj moći da vas usmjere u pravcu koji njima najviše odgovara.