Adi Tatarko i Alon Cohen do 2009. su bili obični „par iz susjedstva“, a danas su vlasnici kompanije čija se vrijednost procjenjuje na 4 milijarde dolara. A sve je počelo frustracijom kada su renovirali svoj dom u gradu Palo Alto u Kaliforniji.
Proces renoviranja bio je teži nego što su očekivali. Bilo im je, kako kažu, teško da pronađu ideje, materijale i profesionalce koji će im pomoći.
Inspirisani tim poteškoćama, odlučili su da osnuju online platformu koja će ljudima olakšati renoviranje i uređenje doma. Tako je nastao Houzz, koji ljudima koji uređuju dom omogućava da se povežu s profesionalcima, kao što su dizajneri ili arhitekte, da s njima razmjenjuju ideje i da traže savjete.
Osim toga, zahvaljujući tehnologiji takozvane uvećane realnosti, ljudi mogu odmah pogledati kako bi neko rješenje ili neki dio namještaja izgledao u njihovom domu. Na kraju, putem sajta mogu i kupovati namještaj. Danas sajt i aplikacija imaju više od 40 miliona posjetitelja mjesečno.
Prvi korisnici bili poznanici
Godinu nakona što su pokrenuli Houzz, Tatarko i Cohen su napustili svoje poslove – ona je radila u finansijskom planiranju a on je bio inženjer u eBayu – kako bi se posvetili svojoj kompaniji. Za početak su zamolili roditelje od prijatelja svoje djece da se registiraju na sajtu.
Houzz je brzo rastao, i već 2010. oni su primili prve uposlenike. Četiri godine kasnije šire se na Veliku Britaniju, svoje prvo strano tržište. Danas su globalni brend prisutan u 15 zemalja, sa regionalnim uredima u Londonu, Berlinu, Sidneju, Tel Avivu, Moskvi i Tokiju.
– Mi mijenjamo način na koji ljudi nabavljaju stvari za svoj dom. Ljudi ovdje mogu naći sve što im treba, bilo da preuređuju sobu ili grade dom vrijedan više miliona dolara – kaže Tatarko.
Prodaje se 10 miliona proizvoda
Houzz ima dva glavna načina na koja zarađuje novac. Premijum paket članstva dozvoljava profesionalcima, odnosno arhitektima ili prodavačima namještaja, da plate kako bi njihovi brendovi bili vidljiviji.
Kompanija također uzima procenat od prodaje namještaja. Trenutno se putem ovog sajta nudi 10 miliona proizvoda od 20.000 prodavača.
Vlasnici kompanije odbijaju da komentarišu njenu vrijednost, ali istraživačka firma CB Insights procjenjuje vrijednost Houzza na 4 milijarde dolara.
Autor: BiznisInfo