Telekomunikacijska kompanija M:tel novi je sponzor Nogometnog saveza BiH za Premijer ligu i reprezentaciju. Na ovaj način M:tel je napravio veliki i važan korak u preuzimanju dominacije na tržištu BiH, nakon što se ranije pozicionirao kao jedini značajni provajder na području RS.
Naime, sponzorstvo Nogomentnog saveza jedan je od najvećih i najvažnijih ugovora ove vrste u BiH. Ono što je naročito zanimljivo jeste da je, prema izvještajima više medija, M:tel ponudio čak 22 miliona KM.
Drugu najbolju ponudu poslao je BH Telecom i ona je bila vrijedna 8,6 miliona KM, a najslabiju ponudu poslali su iz United Medije od 7 miliona KM. M:tel je na taj način preoteo ovo veoma važno sponzorstvo BH Telecomu.
Prema saznanjima BiznisInfa, preotimanje sponzorstva lige i reprezentacije (kao i prava prenosa lige na Areni Sport, što je veoma važno), u BH Telecomu su doživjeli kao veliki udarac.
Ne žale novac
Na prvu zvuči nevjerovatna činjenica da je M:tel ponudio toliko više novca od konkurenata. No, ako se malo detaljnije analizira ponašanje kompanije u posljednje vrijeme, stvari postaju jasnije.
M:tel je u vlasništvu Telekoma Srbija, čiji je pak vlasnik država Srbija. Kompanija posljednjih godina ne štedi novac na akvizicije, investicije i sponzorstva, s ciljem da preuzme lidersku poziciju na tržištima na kojima posluje i da se probije na nova. U tome ima svesrdnu podršku vlasnika – države Srbije.
Prema saznanjima BiznisInfo, kompanija ima odriješene ruke da nudi cijene znatno iznad tržišno isplativih kako bi osigurala bolju poziciju na tržištu i nanijela udarce konkurenciji. Zbog toga druge kompanije koje posluju isključivo po principima tržišne isplativnosti ne mogu pratiti taj korak niti cijene koje M:tel nudi.
Treba naglasiti da je riječ o sasvim legalnoj praksi.
Osim u Srbiji i BiH, Telekom Srbija među liderima je u Crnoj Gori. Pokušali su preuzeti albanski telekom, za koji su dali najbolju ponudu, ali je ta akvizicija spriječena iz političkih razloga. Prošlog mjeseca je objavljeno da su dali najbolju ponudu za preuzimanje kosovskog operatera mobilne telefonije Ipko od 155 miliona eura.
Kada je riječ o BiH, tačnije RS, M:tel je prošle godine preuzeo kompanije Telrad net, Blicnet i Elta Kabel, čime je ostao bez konkurencije u ovom entitetu kada je riječ o pružanju usluga distribucije tv sadržaja i interneta. Samo kompaniju Blicnet platio je 35 miliona eura. Odranije je u vlasništvu grupe i sarajevski Logosoft, a ove godine su preuzeli i banjalučku firmu Financ koja se bavi prodajom dopuna.
Naravno, najveće akvizicije provedene su na tržištu Srbije. Kompanija je u stalnoj ekspanziji, a Vladimir Lučić, koordinator za internet i multimediju “Telekom Srbija grupe”, izjavio je ranije ovog mjeseca u jednom intervjuu da će ta kompanija do 2023. godine vrijediti više od četiri milijarde eura.
Rast prihoda
Akvizicije i ulaganja odrazili su se na to da kompanija u BiH ima konstantan rast prihoda. Mtel grupa ostvarila je u prošloj godini poslovne prihode od 476 miliona KM i neto dobit od 80,7 miliona KM. Mtel je time u potpunosti nadmašio BH Telecom koji je lani imao poslovne prihode od 461 milion i neto dobit u visini od 50,9 miliona. Neto dobit M:tel grupe lani je porasla za oko 20 miliona.
Valja naglasiti da Telekom Srbija i njegove kompanije imaju punu podršku države Srbije koja ovaj sektor doživljava kao strateški.
S druge strane, za Federalnu vladu ovo nikad nije bila strateška oblast, a novac koji zarađuje BH Telecom samo manjim dijelom se reinvestira, a ostalo se troši na razne donacije, gradnju cesta itd. Prihodi i dobit BH Telecoma svake godine su sve manji.
Stoga ne treba čuditi što je banjalučka kompanija u mogućnosti da ponudi znatno unosnije ugovore i daje više novca za akvizicije, investicije i sponzorstva, pa se može očekivati da će i u narednom periodu nastaviti preuzimati dominaciju na tržištu.