Kako izgleda “najopasnija” dionica na Koridoru 5C

0

Jedna od dionica autoceste na Koridoru 5C koje su u izgradnji je Vranduk – Ponirak. Ovo je jedna od dionica koje se grade između Zenice i Tešnja.

Ugovor o izgradnji je potpisan je 15. maja 2019. godine, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).

Vrijednost ugovora je 76,5 miliona eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID), piše BiznisInfo.ba.

Predviđeni rok izgradnje je 24 mjeseca, odnosno avgust 2021. godine, tako da je davno probijen.

Podsjetimo da je riječ o dionici koja se nedavno našla u srcu afere „Koridor“ u okviru koje je početkom godine priveden veći broj osoba, uključujući bivše direktore „JP Autocesta FBiH“ Elmedina Volodera i Adnana Terzića.

Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5,3 kilometra. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 (L=390 m) i Vranduk 2 (L=340 m) koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk (L=400 m) te tri manja vijadukta ukupne dužine 300 m.

Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine.

Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Neki su je stoga prozvali i “najopasnijom” dionicom na autoputu. Naravno, to se odnosi samo na nepovoljne uslove prilikom gradnje odnosno veoma strm i nezgodan teren za upravljanje teškim mašinama, a ne na uslove buduće vožnje koja će biti u potpunosti bezbjedna.