Brza cesta koja će Mostar preko zapadne Hercegovine spojiti s Republikom Hrvatskom, na širem prostoru Imotskog, omogućujući time i povezanost na dalmatinsku trasu autoceste A1 jedan je od prioritetnih projekata u okviru kojega se trenutno provode pripremne aktivnosti.
Uslijed zahtjevnosti i geografske pozicije, dionica je podijeljena na dva dijela Mostar sjever – Polog te Polog – granica RH.
Druga dionica je u potpunosti projektirana, te se krenulo s procesom eksproprijacije zemljišta. Radit će se o dionici dužine 40,4 km koja će, pak, uključivati dvije poddionice Polog – Polugrno (15,8 km) i Polugrno – granica RH (24,6 km).
Početak ove dionice je na području Mostarskog blata (Polog), koja se nalazi u dužini od 1,50 kilometara na području HNK, dok ostatak poddionice prolazi područjem ZHK i završava se petljom Polugrno.
Na ovoj poddionici je projektirano dvostrano odmorište “Gradina”, deset podvožnjaka, dva mosta i jedan nadvožnjak. Trasa ove poddionice prolazi područjem ZHK, kroz grad Široki Brijeg i Općinu Grude te završava na granici sa RH, piše Večernji list.
No, valja napomenuti kako će se ova trasa svojim južnim dijelom nastavljati na mostarsku južnu obilaznicu koja se već uveliko gradi, odnosno dio od Pologa do Kruševa je već u funkciji.
Sjeverni dio
S druge strane dionica Mostar sjever – Polog dužine je 20,3 km te počinje od čvorišta autoceste na Koridoru 5C Mostar sjever. U nastavku trasa ide sjevernim dijelom iznad zone deponije otpada Uborak, te sjeverno od industrijske zone Gajevi.
Dalje trasa prelazi preko magistralne ceste M17, gdje je projektirano čvorište / kružni tok na magistralnoj cesti s niveletom brze ceste iznad kružnog toka.
Trasa u nastavku nakon nasipa prelazi rijeku Neretvu mostom i preko lokalne ceste i željezničke pruge. Kako bi se svladala teška konfiguracija terena u nastavku trase projektiran je vijadukt Raštani, tunel, vijadukt Orlovac, vijadukt Rudarski kop.
Trasa na ovom dijelu završava čvorištem Rudarski kop preko spojne ceste kojim je omogućena direktna veza iz ulice Bleiburških žrtava na brzu cestu.
Izgradnjom ove brze ceste prostor zapadne Hercegovine spojit će na svojem istočnom dijelu s autocestom na Koridoru 5C i to na dvije lokacije – sjeveru Mostara kao i na Bišće polju, dok će na zapadu ostvarivati spoj s autocestom A1 koja ide kroz Hrvatsku; navedena dva elementa imat će značajan utjecaj na razvoj privrede ovoga dijela Bosne i Hercegovine.