Prije nego što dobiju povoljnije poslovno okruženje, privrednici u Federaciji provođenjem Reformske agende dobit će brojne pogodnosti. Sve zavisi od spremnosti institucija.
Dok jedni već pružaju informacije privrednicima na jednom mjestu, drugi rade na skraćivanju rokova za registraciju firmi. Tako, na primjer, u općini Kakanj, ukoliko je priložena sva potrebna dokumentacija, rješenje za obavljanje djelatnosti spremno je za dva sata.
Vlada Federacije BiH odlučila je uspostavit jednošalterski sistem registaracije poslovnih subjekata u nekoliko faza. U skladu s preporukama međunarodne zajednice i obavezama iz reformske agende formirat će se “One Stop Shop” uredi na kojima bi se maksimalno ubrzao proces otvaranja firmi kako investitor ne bi trošio vrijeme od šaltera do šaltera. Time bi bili skraćeni rokovi registracije i ostale procedure sa više od dva mjeseca na tri dana, izvještava FTV.
“U tu svrhu su osnovali i Finsijsko-informatičku agenciju i sad imaju namjeru otvoriti i deset centara. Mi u Privrednoj komori podržavamo nastojanje da se firmama olakša pokretanje biznisa, ali želimo istaknuti da – ako već postoji komorski sistem s deset kantonalnih komora i ljudima koji već imaju iskustva u radu s firmama – zar nije jednostavnije da se to organizacijski poveže s kantonalnim komorama”, kaže Mirsad Jašarspahić, potpredsjednik Privredne komore FBiH.
U međuvremenu su neke općine, zahvaljujući isključivo inovativnosti i entuzijazmu, već uspostavile sistem elektronske registracije poslovnih subjekata. Primjer dobre prakse je Općina Kakanj, koja je ozbiljno shvatila svoju ulogu da maksimalno olakša posao investitorima.
“Na web stranicu smo postavili obrazac koji potencijalni privredni subjekt ispuni i pošalje, a onda ga mi kontaktiramo i dalje upućujemo na dokumentaciju koju je potrebno pribaviti, a koja nije vezana za Općinu, poput uvjerenja sa biroa, Centra za socijalni rad, ljekarska uvjerenja itd.”, navodi Mirza Fazlić, pomoćnik načelnika u Službi za privredu, urbanizam i zaštitu okoliša u Općini Kakanj.
Nakon zahtjeva i prikupljene potrebne dokumentacije potrebno je skoro dva sata da se izda rješenje kako bi firma mogla obavljati svoju djelatnost.
“Ono od čega to, svakako, zavisi u cijelom procesu je informatičko objedinjavanje baze podataka s više instance – federalnog, kantonalnog nivoa. U domenu pružanja on line usluga pri registraciji firme Općina Kakanj je formirala tim za otklanjanje administartivnih barijera koji pruža 24-satnu podršku svim investitorima”, ističe Edin Bjelopoljak, sekretar Udruženja poslodavaca općine Kakanj, Centar za podšku biznisu Kakanj.
Tek kada se skrati procedura otvaranja firmi može se govoriti o poboljšanju poslovnog ambijenta koja će u konačnici dovesti do otvaranja novih radnih mjesta. Do tada je potrebno izvršiti izmjene čak 28 Zakona, prvenstveno Zakona o privrednim društvima.